zondag 22 april 2012

zeilles

Van de week las ik in de krant dat er bij ons achter op de plas opstaplessen voor surfen en zeilen werden gegeven. Helaas... ik mocht niet meedoen. Met een maximum leeftijd van 25 jaar viel ik net buiten de boot (woordgrapje ;-))

Maar.... de kinderen waren er wel voor te porren. Dus die had ik aangemeld. En vanmiddag was het zover. Met nul komma nul zeilervaring was het ook nog wel een beetje spannend. Zeker voor Jip. Zo goed en zo kwaad als het kon probeerde ik hem voor te bereiden. Maar ik had zelf ook geen idee hoe het eraan toe zou gaan.

We hielden de weersvoorspellingen nauwlettend in de gaten. Het zag er een beetje sombertjes uit de afgelopen week. Veel wind, veel buien, maar ook hier en daar een opklaring. En van die opklaring moesten we het dan maar hebben.

Na het aantrekken van een nat wetsuit (wat al een belevenis op zich was.... brrr....),  het aantrekken van de reddingsvesten, en het aanhoren van instructies, gingen ze in hun optimistjes het water op. Gezien de harde wind samen met een instructeur. En eigenlijk vond ik het wel fijn dat ze begeleid het bootje in gingen.

Jip vond het geweldig. Hij wil op les. En Janneke heeft het ook leuk gehad. Ze zegt dat ze ook een cursus wil doen, maar ik moet haar nog even peilen. Volgende week is de surfles. Ik hoop dat ze dat net zo leuk vinden.

Heel het gebeuren leverde mooie plaatjes op!

aan de overkant regent het, maar bij ons schijnt de zon
mooie wolkenpartijen boven de Binnenschelde
Janneke in d'r optimist (op de achtergrond de sportschool waar ik werk mooi in beeld)
Jip gaat overstag
Ondertussen wacht ik met Mr.C. tot ze klaar zijn: geen straf om daar op de steiger in de zon te moeten zitten
snoepje van de week
genietende, verre blik, verwaaide bos krullen... zo zie ik hem het liefst.... m'n mooie manneke...

Toen ze klaar waren trok de wind ineens behoorlijk aan. Schuimkoppen op het water... Maar gelukkig waren wij toen op weg naar een warme douche!

Schuimkoppen op de plas. Ergens aan de overkant wonen wij. Niet direct aan het water hoor, maar wel dichtbij genoeg om ervan te kunnen genieten

en de linkerhoek van de plas. vanaf dit punt zien we onze wijk eigenlijk niet zo vaak


5 opmerkingen:

  1. Wat geweldig dat de kids zo genoten hebben en wat heerlijk dat je dichtbij het water zit. 2 maanden terug nog gschaatst op de plas en nu zeilen.......
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke fotoserie. Ik hoop dat ze allebei enorm genieten en de volgende keer iets beter weer hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je kinderen ervan genieten, heb je daar als ouders dubbel plezier van. En nog een leuke les in het vooruitzicht; beter kan bijna niet! Fijn dat je zoon er ook van heeft kunnen genieten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig verslag. En ja, al die bijkomende gedachten, ze zijn herkenbaar. Een mengeling van trots, nostalgie en zelf ook best wel mee willen doen... nog. Maar ja, dat vinden de kinderen op den duur niet meer goed (pa houd op, als je op je gezicht gaat kijken ze mij er op aan). :-)

    BeantwoordenVerwijderen