zaterdag 5 januari 2013

Zwijmelen op zaterdag: Black



Och.... dit filmpje kan ik keer op keer kijken op Youtube: Black van Pearl Jam op Pinkpop ('92).
Wie was de vrouw die Eddie Vedder  zoveel pijn gedaan had? Je ziet zijn verdriet terwijl hij dit zingt.
Wat zou ik hem graag willen troosten.

En o,o,o, onder welke steen lag ik toen dit gebeurde? Zo'n waanzinnig optreden in Nederland, en ik was er niet bij? Nou heb ik meer optredens gemist dan ik er gezien heb, maar deze had ik graag op mijn lijstje erbij willen zetten. Eigenlijk ben ik pas ver na het hoogtepunt van Pearl Jam hun muziek gaan waarderen. Raar, ik luister er nu zo graag naar.

Overigens... vorige week heb ik het hele optreden zitten bekijken... en men, wat was Eddie op dreef!
Het mooiste commentaar op het Youtubefimpje vond ik deze:

'I was there in 1992! I was there. I was in my fathers balsac, but I was there!!! ' Geweldig!

En die legendarische stage-dive vanaf de camera-arm... zoek gerust even verder op Youtube als dit je aanspreekt.



13 opmerkingen:

  1. Ook al een nummer dat ik niet kende. Leuk zo leer ik elke keer weer bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk om al die uiteenlopende keuzes van jullie te horen en te zien. Dankjewel. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt mbt die lijstjes van gezien en gemist...

    Jammer dat je veel dingen niet kunt inhalen he?

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zeggen het hè? je mist meer dan je meemaakt in het leven.
      Je kan het toch niet bijhouden.
      Maar er zijn inderdaad wel 'spijtmomenten' .

      Verwijderen
  4. Dit is niet zo mijn muziek, maar ik kan me voorstellen dat als het wel je muziek is, je het jammer vind dat je er niet bij bent geweest.
    Die zanger vertelt inderdaad zijn verhaal met zijn hele lijf en gezicht.
    Trouwens schitterend die drummer, met zijn sigaret in zijn mond :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi, h1e, die sigaret! Da's ook een kunst op zich, roken zonder handen. Ik had daar vroeger echt in ieder geval 1 hand bij nodig :-)

      Verwijderen
  5. Pinkpop nog geen 5 km van mijn appartemnt vandaan maar nog nooit geweest,ligt soms eraan hoe de wind staat dan vang ik weleens wat op (als ik thuis ben ) ;-)

    Pearl Jam zit ik niet zo in deze is echter niet oneven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze bak met herrie is niet mijn smaak,
    maar over smaak moet je niet twisten.
    Voor jou jammer dat je er niet bij kon zijn.
    Groetjes Mara

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk nummer!!!!

    Pink Pop is the best!!!
    Ben er toen ik nog jong was... pfffffffffff.... lekker meerdere jaren naartoe geweest; VET!!!

    Fijn weekend en zo,

    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nee, helaas is dit ook niks voor mij! Maar ik hoor zo wel weer af en toe iets heel anders dan ik zelf draai...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik luister het wel eens want de schipper vind het mooi,soms toch een voordeel als je zo verschild van muziekkeuze.Maar hij heeft een koptelefoon voor de ergere herrie,ha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed nummer! Is mijn man helemaal wild van.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit onderwerp maakt niks in mij wakker. Vermoedelijk ben ik daar te simpel voor. Ik leef te eenvoudig denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen