zaterdag 22 juni 2013

Zwijmelen op zaterdag: I would stay



Het lijstje is vol.
Ieder jaar dat ik een fotootje bijplaatste dacht ik er even over na waar we zouden staan, waar Jip zou staan,  als het lijstje met 12 jaar vol zou zijn.

Natuurlijk loopt het anders dan je denkt. Het is allemaal niet te voorspellen.

13 wordt Jip deze week.
Zijn schoolkamp is achter de rug.
Knuffel mee verplicht voor iedereen, stond er op de inpaklijst, zodat niemand het van elkaar raar zou vinden.
De knuffel gaf hem niet voldoende geborgenheid.
Al vóórdat ze naar bed toegingen had Jip besloten dat hij naar huis wilde.
En dat was mooi. Grenzen aangeven is een punt waar dit jaar goed aan gesleuteld is door Jip.
Dus wij zeggen: missie geslaagd.
En als dan ook nog eens de juf er helemaal niet moeilijk over doet, dan wordt het toch een geslaagd kamp.
Laat in de avond haalden we hem op. Voor dag en dauw brachten we Jip weer terug.

Volgdende week de schoolverlatersavond. En dan veel nieuwe stappen op een nieuwe school.

Zucht....

Ik moest denken aan de zomer waarin ik met mijn kleine Jipje vaak op de bank zat om te voeden.
Vaak zat ik daarbij wat muziek te kijken.

'I would stay' van Krezip kwam steeds voorbij. En altijd brengt dit liedje me terug naar die momenten.

Wat vond ik die Jacqueline, de zangeres, stoer. Met haar 18 jaar zo stralend op een podium op Pinkpop.

En dat is eigenlijk wat ik Jip het liefst mee zou willen geven. Hij hoeft niet voor een paar duizend man op te treden. Maar lieverd: Heb de Guts om boven jezelf uit te stijgen en doe dingen waar je passie ligt. Dan komt het helemaal goed.


14 opmerkingen:

  1. Wat een liefdevol logje. Hij boft met zijn moeder.
    Dank voor je verhaal en de bijdrage. Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat al geschreven is, liefdevol, ik onderstreep het. Niet alle kinderen boffen zoals de onze ;-0)

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat liefdevol en ontroerend geschreven. En met zulke ouders komt Jip er wel.
    Alvast gefeliciteerd met je kanjer en een fijne dag.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooi blog over je zoon,met prachtige muziek erbij.
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou er AMEN op kunnen zeggen.
    Wat een kanjer je zoon, gewoon opkomen voor jezelf. De steun van de leerkracht en natuurlijk liefdevolle ouders.
    Geweldig
    Knuf en ja dit is een fantastisch nummer
    Liefs
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige bijdrage!!!~!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geschreven en jouw Jip had de Guts om aan te geven dat hij naar huis wilde dat noem ik lef, Top !

    En de bijdrage ook heel mooi Tasja ,,
    FIjn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lief verhaal. Goed van je zoon dat hij zo duidelijk aangaf wat hij niet wilde. Van harte gefeliciteerd alvast. Mooie muziek.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik ben helemaal ontroerd, wat een mooi logje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt precies geschreven waar het hele leven over gaat, en ik wens het je zoon (en dochter) van harte toe. Een mooi en ontroerend logje <3

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi geschreven Natasja en zo herkenbaar. Wat vliegt de tijd he? Mijn dochter lag bij mij op de arm en ik hoorde het liedje van Acda en de Munnik... "mooi liedje". Ook zij neemt volgende week afscheid van de basisschool. Pffff veel te snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is een mooie wens van een liefhebbende moeder aan haar dierbaar kind. Ontroerend stukje. Een tijdperk is voorbij, een nieuw breekt aan. En ja... de tijd vliegt, leer mij de tijd kennen. Gisteren lagen mijn kids nog in de wieg. Nu zijn ze al meer dan een kwart eeuw oud. Zucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een heel lief en herkenbaar stukje en heel moedig dat hij toch gewoon geprobeerd heeft mee te gaan op schoolkamp!

    BeantwoordenVerwijderen