zondag 9 maart 2014

Overwinnen (2)

Twee jaar geleden schreef ik deze *klik* WE-300. Een verhaal over een vrouw die na het lopen van de kidsrun vastbesloten was om een 5 kilometer te gaan lopen.

Inspiratiebron voor dit sterk gedramatiseerde verhaal was mijn lieve vriendin 'Kleine Tas'.
Klein is ze alleen van lijf. Ze is groot in daden.

We noemen haar alleen maar Kleine Tas om ons van elkaar te kunnen onderscheiden.
Zo'n 25 jaar geleden waren we al bevriend, en reden we na onze middelbare schooltijd op onze motoren in dezelfde motorclub.
Zij werd Kleine Tas, en ik Grote Tas. Omdat ik een kop groter ben dan haar.

De vriendschap is gebleven. De namen ook. Haar kinderen spreken me aan met Grote Tas :-).

Kleine Tas is een enorme steun voor me geweest. Eigenlijk al zolang ik haar ken. Maar ook vorig jaar, toen steun nodig was, was ze er voor me, en voor mijn schoonzus Annemiek.

En samen zetten we ons nu ook in voor No Guts No Glory.
Zij doneert, met haar knutselclub, veel moois voor 'No Presents No Glory'.
En samen rennen we nu ook rondjes op hardloopevenementen. In een No Guts No Glory hardloopshirt!

Vandaag heeft ze zichzelf weer overtroffen. Ze liep geen 5, maar 10 hele kilometers!
Kijk haar glimmen!



En wat was het een mooi en lekker loopje. Voorjaar! Warm! Blote benen! Korte mouwen! Heerlijk!

Als iemand ons als 15-jarige had verteld dat we als 40+ers ooit samen over een finishlijn van de City-Pier-City zouden lopen, hadden we hem vierkant uitgelachen. Maar wat is het mooi om óók dit moment te kunnen delen!



5 opmerkingen:

  1. Geweldig om ook dit weer samen te kunnen delen. Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je schrijft niet alleen verhalen Natasja.... je schrijft geschiedenis met het motiveren, actievoeren tot ver buiten je comfortzone.... petje af (en ik draag er echt een tegenwoordig)

    Groetjes,

    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alle bewondering voor kleine Tas. Een pittige meid zo te zien. Jij natuurlijk ook. En samen hebben jullie dit toch maar bereikt in alle vriendschap. Da's fijn om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo is kleine Tas een heel grote Tas. Mijn complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen