dinsdag 8 december 2015

Hoe de week van Tas was (9)

Ik kan met recht zeggen dat ik een fijne week achter de rug heb!

Veel (voor)pret gehad met de sintvieringen.
Op mijn werk doen we al een paar jaar een spel met dobbelstenen en kaartjes.
We kopen dan voor €5,00 iets moois, iets lelijks en iets nuttigs en vervolgens wordt er om de cadeau's gedobbeld en gestreden.
We eindigen altijd bloedfanatiek om de meest onzinnige cadeau's.
Sinds vorig jaar heb ik het spel ook in de familie geïntroduceerd en daar is het succes even groot.
Ik heb echt twee keer een heerlijke avond/middag gehad en weer eens enorm gelachen om alle onzin die voorbij kwam.

Zaterdagmorgen kwam de Sint ook nog bij ons langs.
Er werd aangebeld en ik kon nog net mijn lieve buurvouw om de hoek weg zien schieten.
Superlekkere pompoentaart, chocola en een tegoed bon voor een High Tea voor Mr.C. en mij. En bovenal een lief gedicht.


Vrijdagmiddag moest ik nog even met Jip naar de stad om voor hem een cadeau te scoren.
Even gauw naar de stad werd een onderneming van een paar uur omdat ik een pepernootje in mijn achterband had. We moesten een ommetje maken naar de fietsenmaker en met de bus weer terug. En eigenlijk was dat heel erg leuk. Met een puber die zich 90% van de tijd opsluit in zijn stinkhol was het gewoon ineens weer heel gezellig om uitgebreid te kletsen. We hebben heerlijk gestruind in zijn favoriete platenwinkel. Echt een ouderwetse winkel met rekken vol CD's en Vinyl LP's.
Hij kocht zijn 2 cd's van zijn favoriete band. En ik vulde het hiaat op in mijn albumcollectie. Het album Nevermind van Nirvana had ik tot mijn grote schaamte als laatste Nederlander gewoon niet in de kast staan. (Nu nog niet :-)... hij ligt nog in de auto, want daar draai ik het vaakst muziek :-)).



Zondag heb ik uitgebreid uitgslapen, lekker een stukje hardgelopen (pepernoten en chocola verbrand). Er bloeiden nog steeds klaproosjes achter in het havengebied. 6 December was het hè?!



In de middag ben ik weer achter de machine gedoken.
Voor mijn naailerares maakte ik bijpassende ovenwanten voor bij haar schort.



En voor mijn schoonzusje begon ik aan een bestelling kraamcadeau's.



Gisteravond meldde Janneke doodleuk dat aanstaande vrijdag het Kerstgala van haar school alweer is. Wat?!!! Maar dan moeten we nog een galajurk kopen!  Wanneer doen we dat?
Ik ben vandaag toch maar even alleen de stad ingegaan en ik ben echt heel goed geslaagd. Het past. Het is sjiek. Het is stoer. En het is helemaal Janneke!

De foto 'in vol ornaat' volgt volgende week

O ja, en medeblogster Dieneke deed gisteravond zo'n lief aanbod! Voor No Presents No Glory gaat ze een prachtige zelfgehaakte donatie doen! *klik* .
Wat bof ik deze week toch weer met zoveel lieve mensen om me heen!

En ik heb deze week ook 'gevierd' dat ik deze week 1 jaar vegetarisch eet.
Ik weet nog goed dat ik vorig jaar bij de opnames van de clip 'Life' van Tiger Pilots voor No Guts No Glory *klik*  in 'De Ballentent' in Rotterdam zat te lunchen. Daar zouden ze dus écht de lekkerste ballen van Rotterdam en omstreken hebben. Het was de eerste en de laatste keer dat ik verlekkerd heb zitten kijken naar de gehaktballen op het bord van mijn buurvrouw. Het was voor mij een verboden vrucht geworden omdat ik er niet meer aan mee wilde doen; aan heel die verziekte vleesindustrie.
Daarna wist ik dat mijn besluit vast stond en heb ik er nooit meer moeite mee gehad.
Ik 'zondig' sindsdien nog een enkele keer met een wat gehakt in een pastagerecht en als het een enkele keer zo uitkomt neem ik soms een stukje vis. (Het is niet altijd handig voor mijn man om in een gezin van vleeseters altijd een aparte portie te moeten koken). En als er soep is vis ik om de ballen heen. (En ja... voor de vis is het ook zielig  maar de discussie ga ik graag ergens anders met je aan). Ik ben nog iedere dag blij met mijn keuze. Maar ik voel me ook nog regelmatig rot om de verkeerde keuzes die ik wel maak. Ik weet dat ik met het eten van boter, kaas en eieren ook meewerk aan een behoorlijke portie dierenleed. Maar ik geloof echt dat ik op de goede weg ben.
De zuivelconsumptie is denk ik geminderd naar ongeveer een vijfde of misschien wel een tiende van wat het vorig jaar was.
Dus toen ik me realiseerde dat ik me al een jaar goed voel bij mijn besluit heb ik dat stilletjes gevierd door nog maar weer eens een weekje geen vlees te eten :-).

Ik kwam een leuk stukje tegen van Lubach.
En degenen die verbaasd zijn om mijn keuze (ik ben meestal niet zo bewust als het op eten aankomt... ik kom uit een familie van grote lekkerbekken) vraag ik om even een kwartiertje vrij te maken voor dit stukje. Nee... ik sla je niet met dierenleed om de oren. Het is echt een heel grappig stukje en ik hoop dat het je een andere kijk geeft op het eten van vlees. Al eet je het maar ietsje minder... ook daar is al heel veel mee geholpen.


Bedankt voor uw aandacht ;-) 

1 opmerking:

  1. Zag gisteren weer iets met mest kalveren brr.Ik snap ook niet waarom er toch zo 'gesleept'wordt met voeding.Zelf koop ik het meest met herkomst Nederland, maar dat valt niet mee.Vlees eet ik zelf weinig en bij de gildeslager gekocht.Die maakt speciaal voor mij kleine porties.


    p.s ik heb er weer ééntje af,poncho dus.
    fijne dag verder.

    BeantwoordenVerwijderen