vrijdag 31 maart 2017

Zwijmelen op Zaterdag: Dancing on my own

Weten jullie het nog? Dat ik in november een zwijmel schreef over de man die ik zag op het station , na de Zevenheuvelenloop, waarvan ik dacht dat het mijn eerste liefje was?
Ik durfde hem dus toen niet aan te spreken, maar thuisgekomen wist ik bijna zeker dat hij het was en een dag of wat later heb ik hem toch een berichtje gestuurd via facebook.

Het heeft een paar maanden geduurd. En gisteren was er een klonk er een Pling! op mijn telefoon: een berichtje van E.!

Hij zag nu pas mijn bericht, en hij bevestigde dat hij het was :-).
Ik vond het zó spannend.
Ik had hem geschreven dat er een sorry dwars zat, en dat ik dat graag had willen zeggen. Hij schreef dat sorry niet nodig was, en dat hij vooral benieuwd was hoe het met me ging.
We hebben even wat heen en weer gechat. Volgens mij is het nog net zo'n aardige jongen als 30 jaar geleden. We hebben allebei kunnen vertellen dat het goed met ons gaat!

Dus... ook hier kan in mijn hoofd een streep onder gezet worden. Het is klaar en afgesloten. Wellicht lopen we elkaar nog eens tegen het lijf bij een ander hardloop-evenement. En dan zal ik niet schromen om hem aan te spreken.

Dat is toch leuk hè, om dit te kunnen melden?

Als zwijmel vandaag een heel dramatisch liefdesliedje. Over een man die eenzaam toekijkt hoe zijn liefje er met een andere man vandoor gaat. Géén idee of hij dit destijds zo gevoeld heeft.
Ik denk eerder dat hij dacht: Gaat een end heen, sloerie. Of woorden in die strekking.
Maar ik vind het zo'n mooi plaatje... en op een bepaalde manier ook wel passend bij dit verhaal.



9 opmerkingen:

  1. Prachtig dat je deze kans hebt genomen en dat het zo is uitgepakt. Fijn om te lezen.

    Groetjes,

    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi nummer bij jouw verslagje. Goed dat je de stoute schoenen hebt aangetrokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi verslag en dan die muziek erbij! Fantastisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik herinner me nog dat je schreef over de vermoedelijke ontmoeting. Geweldig dat het nu uitgesproken is en je met een glimlach kunt terugdenken.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, leuk, leuk!
    Eerste liefdes zijn zo stoer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat goed zeg dat je dit hebt kunnen uitpraten. En er een streep onder kan zetten.
    Fijne muziek!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi bericht Natas, wat fijn dat het zo uitgepakt is. Strepen ergens onder zetten is een goed iets, toeval- (bestaat niet)- lig had ik vandaag een gesprek over zulke strepen... misschien moet ik zo'n persoon eens proberen te vinden.

    By the way, je muziek vind ik prachtig, fijn dat je weer iets plaatst dat binnen mijn smaak valt ;-)


    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk nieuws, toch een voordeel van Facebook.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, er tollen nu allerlei liedjes op dergelijke thema's door mijn hoofd, zonder dat ik namen of titels te pakken krijg... Maar zowel met mijn eerste "echte" liefje als mijn eerste meest intense liefje heb ik op vergelijkbare manieren weer contact gekregen en plooien gladgestreken. Goed gevoel!

    BeantwoordenVerwijderen