vrijdag 21 april 2017

Zwijmelen op Zaterdag: Bitter Sweet Symphony

Eigenlijk had ik een heel ander nummer vandaag in gedachten voor de zwijmel.
Maar ik zag in het grote zwijmeloverzicht bij Marja dat het nummer dat ik wilde plaatsen een paar weken geleden al bij iemand anders aan de beurt is geweest.
Het wordt steeds lastiger om iets te vinden dat nog niet is geplaatst.
Niet dat dat een vereiste is, maar ik vind het wel altijd een uitdaging om iets te vinden dat nog niet geplaatst is in de zwijmelrubriek.
Eigenlijk wilde ik gaan voor Sorry van Kensington. 
Vanwege zijn mooie stem en de mooie lyrics.

Ik kwam uiteindelijk bij deze uit: Bitter Sweet Symphony van The Verve. Die had ik tot mijn verbazing nog nooit in de zwijmel gezet!

Volgens mij een redelijke eendagsvlieg als het om grote hits gaat.
Maar het is wel een nummer waar we hier in huize C. alle vier vrolijk van worden.


Dat het nummer eigenlijk gewoon jatwerk van een orkestrale versie van The Last Time van The Stones is, dat mag de pret wat het luisteren betreft niet drukken. 
Luister hier maar naar: 







Meer zwijmelen/mee zwijmelen? Klik bij Marja!



7 opmerkingen:

  1. Keurig van jou om mijn overzicht te raadplegen. Dat doet lang niet iedereen. :-)
    Wat een ongeleid projectiel zoals hij gewoon maar rechtdoor blijft lopen en iedereen negeert.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik probeer ook altijd iets te plaatsen dat nog niet in de lijst staat. Maar heel soms roert een nummer me zo en komt het overeen met mijn gevoelens van het moment en dan doe ik het toch ;-)
    Dat laatste nummer vind ik prachtig!
    Fijn wknd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat goed van jou dat je dat telkens uitzoekt... moet eerlijk bekennen dat ik daarvoor te lui ben, ik denk er ook niet aan. Iets schiet in mijn gedachten gaandeweg de week en dat plaats ik dan ook.

    Je hebt weer prachtige nummers geplaatst... weer helemaal binnen mijn smaak, dat is altijd heel aangenaam want meestal lukt dat bij ons twee niet ;-)

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet echt mijn muziek,eerlijk gezegd.Mag hé. Bij mij komen de nummers vaak bij toeval op mijn pad.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kijk ook altijd in het overzicht van Marja. Deze week wilde ik een nummer plaatsen dat al eerder voorbij kwam. Maar heel soms plaats ik wel een nummer dat eerder geplaatst is. Omdat het bij mijn verhaal past.
    Mooi nummer, je wordt er inderdaad vrolijk van. Leuke keuze!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie song met een bijzonder verhaal! Ik herkende het direct toen ik het hoorde, maar had er een heel andere naam bij in gedachten, die ik niet kon vinden. En als zoiets mij intrigeert, dan ga ik snuffelen. Er zijn inderdaad meerdere rechtszaken geweest i.v.m. rechten c.q. plagiaat, maar Keith Richards heeft zelf toegegeven dat zij ook even "geleend" hebben uit het refrein van een nummer van de Staple Singers uit 1958, maar dat liep voor hen met een sisser af omdat het terugvoerde op een traditional... https://www.youtube.com/watch?v=j1jGF-6bFpI

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je schrijft: "Het wordt steeds lastiger om iets te vinden dat nog niet is geplaatst."
    Wij kijken niet meer in die lijst voor de "af-en-toe-keren" dat we meedoen. Het moet leuk blijven met je eigen ongedwongen muziekkeus.
    Je keus voor vandaag is apart. Niet helemaal onze smaak.
    Grtz Mara

    BeantwoordenVerwijderen