vrijdag 18 augustus 2017

Zwijmelen op Zaterdag: Guitar Man

De eerste werkweek zit erop. 
Het is op mijn werk bij de tandarts eigenlijk altijd druk, maar na de vakantie is het echt altijd gekkenhuis. 
De praktijk is 3 weken dicht geweest. De mailbox stroomt over. 
De telefoon staat de eerste dagen niet stil omdat veel mensen tijdens onze vakantie klachten hebben gekregen en blij zijn dat ze eindelijk weer bij ons terecht kunnen. 
En veel mensen zeggen hun afspraak af omdat ze toch nog een dagje weg gaan, of toch nog even op vakantie gaan. Of zijn het zodanig vergeten dat ze helemaal niet op komen dagen... 
Maar... éénmaal in het ritme is het werken ook wel weer fijn en gezellig met mijn collega's.

Gisteren zat ik weer even door mijn vakantiefoto's te scrollen. 
En tja... ik wil terug. Het duurt weer een paar weken voordat ik weer naar ons zomerhuisje kan en ik mis het. 
Het fijnste waren de avonden waarop ik met de kinderen naar het strand ging.

Jip met zijn gitaar. Samen genieten van de zee, die altijd maar in beweging is. Genieten van de ondergaande zon. 




Die gitaar was echt een schot in de roos. 
Vorig jaar kreeg Jip hem van een paar klasgenoten. Hij had al vaker om een gitaar gevraagd, maar ik dacht dat het een bevlieging zou zijn en schaarde het onder de categorie 'verloren investering'. 
Nou ja... hij doet bijna niet anders als tokkelen op zijn gitaar. 
Een paar maanden geleden kreeg hij een tweede gitaar van een vriendin van mij en kocht hij ook een elektrische gitaar met een versterker. Het wordt een hele verzameling. 
Zo leuk om te zien hoe hij zichzelf muziek leert spelen. 

Een liedje over een gitaarman vandaag in de zwijmel. 
Van Elvis. Omdat het deze week 40 jaar geleden was dat Elvis overleed. 







13 opmerkingen:

  1. Muziek maken kan veel doen met kinderen. Zelf heb ik een zoon die viool speelt en eentje die dwarsfluit deed. Het is de kunst om ze zelf te laten ontwikkelen. Ze hebben allebei gelest. Maar de dwarsfluitlerares pushte teveel en dus stopte hij. Middelste speelt sinds groep 3 viool en is begonnen zonder noten. Nu bij zijn eindexamen heeft hij heel veel gehad aan het muziek kunnen maken tussen het leren door. Ik hoop dat je zoon er ook zo van geniet.

    En jij toitoi met de drukte.

    Groetjes,

    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jip mag les, maar wil niet. Hij heeft een cursus gedaan, maar toen hij een liedje van Justin Bieber moest spelen is hij afgehaakt :-). Hij leert via You Tube en met vrienden. Fijn dat jouw kinderen er zoveel ontspanning uit halen.

      Verwijderen
    2. Vooral laten doen zoals hij het wil. Het hoeft niet goed te zijn om goed voor hem te zijn 😉

      Verwijderen
  2. Heerlijk klinkt je verhaal over zee en strand, kinderen en muziek! In je reactie bij mij zie ik ook een generatieverschil: ik schat dat je qua leeftijd niet zo veel verschilt van mijn kinderen, dus ook de dochter die "met Elvis thuiskwam". Ik denk dat het verschil tussen mijn generatie en de voorgaande groter was.
    Laat Jip zijn gitaarles mooi zelf doen via zijn mogelijkheden, die zijn er nu heel veel. Toen ik een gitaar kocht kon je alleen naar de muziekschool ofzo, en daar had ik het geld niet voor...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zalig. Je zwijmel en alle heerlijke vakantieherinneringen. Laat Jip maar lekker alles zelf uitvogelen met zijn gitaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zo.... je plezier spat er wel vanaf, als ook je trots.

    En ja muziek maken... daar kan ik natuurlijk een encyclopedie over schrijven.. 1 van mijn 2 deed dat ook en erg goed ook..de andere daarentegen vind het 10x niks ;-0

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel grote artiesten hebben zichzelf leren spelen. Hij kan altijd nog les nemen als hij meer de diepte in wil. Alleen al de wil om te leren is zo belangrijk. Geen dwang.
    Heerlijk die Elvis songs. En je verhaal over de vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Raar, mijn dochter is een uitstekende euphoniumspeelster, zon is gek op muziek, maar niet om zelf te doen. Gaat naar allerlei concerten. Noemt zich Bowiefan, kun je nagaan. Trouwens een kleindochter speelt ook zeer verdienstelijk het euphonium. Kleinzoon was lange tijd een uitstekende drummer, maar is er meer gestopt. Wat fijn dat jouw zoon zo geniet van zijn gitaar. Lekker laten gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Laat Jip maar zijn gang gaan. Hij heeft er veel plezier in en komt er wel.
    Leuk logje en zeker ook de muziek.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk gitaar spelen.
    Mijn dochter leerde het ook zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk dat Jip zich dat spelen zelf aanleert! Ik heb hier al ruim 1.5 jaar een gitaar staan. Was echt vast van plan het te gaan leren, maar het komt er maar niet van. Ik probeer het af en toe zelf. Hij is kortgeleden gestemd, maar moet opnieuw, want als de snaren niet in beweging komen blijven ze stroef is mij verteld. Geen idee of het er nog van komt... Zou het zo graag willen leren. Maar er zijn ook zoveel andere leuke dingen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat en heerlijk logje. En wat leuk dat Jip zichzelf aanleert om te spelen. Goed van hem!

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen