vrijdag 22 februari 2019

Zwijmelen op Zaterdag: Pink Live at Brit Awards


Dit wordt vooral een blogje over bijzondere dames die ik dit jaar niet ga zien...

Op nummer 1 qua jammer staat Pink. Gisteravond plaatste Bastille (die ik over 2 weken wél live ga zien) een post op hun Instgram waarin de zanger Dan Smith vertelde dat hij een optreden had gedaan met Pink. En stiekem hopen we nu dat ze samen in Antwerpen gaan zingen. 

Ik heb het filmpje vannacht, toen ik niet kon slapen, bekeken en ik was ZWAAR onder de indruk. Wat een performer is Pink! Wat een prachtige vrouw. Wat een stem. En echt, ik mag van mijn Puberella geen verkeerd woord zeggen over Bastille, maar Dan Smith verbleekt gewoon, ook qua stem, naast Pink. 
Dus nu heb ik spijt. Dat ik niet heb gekozen voor een optreden van Pink in Den-Haag, Amsterdam of op Werchter deze zomer. 
Maar ja... we moeten keuzes maken en we kunnen niet alles gaan zien wat we mooi vinden. 
Soms laat ik gewoon de stemmen van de kinderen gelden. Dus werd het Bastille.

En wordt het dit jaar ook geen Werchter en geen Rammstein met mijn Langharig Tuig, maar Graspop. Want daar komt Slayer. En omdat Slayer heeft aangekondigd dat ze hun allerlaatste toer doen, wil het Langharig Tuig erg graag Slayer gaan zien.
Vorige jaren was mijn wil wet (want er was Pearl Jam en Foo Fighters). Daarom doe ik nu maar  weer een keer water bij de wijn.
Dus moeders gaat mee naar een festival met alleen maar Metal muziek. Hoe ouwer hoe gekker zeggen we weleens. 

Wie ik ook niet ga zien is Billie Eilish aanstaande zondag in Utrecht.
Billie Eilish is een 18-jarige zangeres uit Amerika en ze is booming. In Amerika treedt ze inmiddels op bij de grote festivals. Hier vult ze denk ik voor de laatste keer de wat kleinere zalen. De puberella heeft me gesmeekt om mijn kaartje af te staan aan haar vriendin. En omdat ik toch wat twijfels had vanwege het hoge gillende-tienersgehalte, heb ik mijn kaartje afgestaan en ga ik dus niet mee. Maar ik denk écht dat ze wat mee gaat maken, zo voor het laatst in een vrij kleine zaal. Ik maak me altijd een beetje zorgen om Billie. Ze heeft op foto's echt een bitch-face. Ze lacht nooit.


Maar in interviews is het echt een leuke griet. En bij optredens is ze echt lief en ook vaak bezorgd om haar fans.
Wat zal zoveel druk en bekendheid met haar doen? Zal ze, zoals velen voor haar, er ook niet aan onderdoor gaan?
Maar ik vind haar ook heel bijzonder. Een volkomen eigen, herkenbare stijl, Een beetje engelachtige-muziek. Maar vaak met horror. Live kan ze op de engelachtige muziek volledig losgaan. 
Ik plaats nog even een interview van een jaar geleden, waarbij ze reageert op dezelfde vragen van een jaar daarvoor. Ze is zo leuk. 



9 opmerkingen:

  1. Indrukwekkende dames. Veel plezier op de concerten die je gaat bijwonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de muziek van Billie Eilish opgezocht, ik ken haar namelijk niet. https://youtu.be/pbMwTqkKSps: spookachtig vind ik het. Zie 2:15 als zwarte verf uit haar ogen loopt. Dat heb ik eerder gezien bij een filmpje gemaakt in een museum, vanaf ongeveer 3:45: https://youtu.be/1bq6yX17Jx0. De boodschap die zij letterlijk zegt in dit interview, is: vertel nooit je gevoelens op internet. Ik denk wel dat ik het snap maar zou toch niet graag zulks een boodschap het internet op willen sturen. Maar ik ben dan ook geen 15/16 meer...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook heel erg zitten dubben of ik wel of niet naar Pink zou gaan. Uiteindelijk dus ook geen kaartje gekocht. En toch ... ooit. Denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoondochter is fan van Pink en is een keer naar een optreden geweest. Ze vond het geweldig. Ik ben wel een beetje fan van haar. Indrukwekkende stem.
    Veel plezier met de concerten die je wel bij gaat wonen.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie stem en dame. Je hebt het er goed voor staan dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Keuzes maken.... zorgt ook voor iets goeds... je gaat nl gerichter kijken/luisteren en dus is het genieten uiteindelijk ook intenser.

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb de hele video afgekeken, echt geweldig! Wat een artieste!
    En die Billie Eilish, een apart meisje!
    Geniet van al de optredens het komende jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pink staat inderdaad als een huis! ...en al 8 x in de lijst, door liefhebbers.
    Ik vind Billie een zorgelijke uitstraling hebben, triest en vermoeid Hopelijk is het alleen een pose...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ Jascha: Ik vind de clips van Billie ook vaak luguber.
    Het filmpje van het museum geeft me ook de kriebels.

    BeantwoordenVerwijderen