zaterdag 5 november 2022

Zwijmelen op Zaterdag: Devil's Bride

 


Ik weet niet meer hoe ik kennis maakte met de muziek van Matt Andersen. Het kwam waarschijnlijk gewoon een keertje voorbij en ik besloot om deze grote Canadees in de gaten te houden. 

Ik nam me voor om naar zijn optreden te gaan als hij een keer in Nederland zou zijn. Toen ik zag dat hij in het land zou zijn had ik een oproepje gedaan onder mijn vrienden wie er met me mee wilde gaan, en vriendin M. meldde zich. Gezellig! 


Gisteren trad hij op in Lantarenvenster in Rotterdam. En hij was goed! Wat een dijk van een stem. Wat een mooie klank had zijn gitaar. Het gemak waarmee hij zijn gitaar stemde tussen de liedjes door. (Hij brak drie snaren, en de laatste brekende gitaar kreeg een grote 'fuck' van hem mee tussen de lyrics van zijn liedje door). Leuke interactie met het publiek. En het publiek was fijn! Ze kwamen écht om te luisteren. Geen slap geouwehoer om me heen. 

Het was een fijne avond! 


Ik werd er door Iris Papilio op gewezen dat in november 2012 de eerste Zwijmels op Zaterdag gepubliceerd werden. Dat is al 10 jaar geleden!
Ik ben destijds in december aangehaakt met mijn eerste zwijmel. 
Zoveel mooie muziek is er voorbij gekomen. En het leuke is dat er muziek voorbij komt die ik anders nooit gehoord zou hebben. 

Vind je het leuk om mee te zwijmelen? 
Plaats hier je link. 




You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

2 opmerkingen:

  1. Tjonge echt nooit van gehoord van deze zanger... maar wat een geweldige stem!
    Ja... Bijna 10 jaar bestaat Zwijmelen op Zaterdag. Hadden we de eerste jaren vaak wel tussen de 15 en 20 deelnemers, tegenwoordig zijn dat er maar heel weinig. Maar de rubriek bestaat nog steeds en dat is een eer voor onze lieve, helaas overleden, blog/vriendin Marja!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige stem en van Matt Andersen heb ik nog nooit gehoord. Maar ik ga zeker even op Youtube meer van hem luisteren. Ik heb Marja nooit gekend, en ben door AnneMarie twee jaar geleden gevraagd, of ik mee wilde doen. Ik verwacht zeker dat zij in de toekomst weer gaat mee doen. Ik blijf in ieder geval!!😄😄😄

    BeantwoordenVerwijderen