vrijdag 11 augustus 2023

Zwijmelen op Zaterdag: A Crooked Road



Vandaag zwijmel ik met een terugblik op de Pieterpadetappe die ik twee weken geleden liep. 

Pieterpad Etappe Gennep-Vierlingsbeek 17 km

Vanmorgen was ik ruim voor de wekker wakker. Of lees eigenlijk: ik was blij dat het tijd was om op te staan. Wat een dramanacht was het. Gewoon... niks aan de hand. Maar ieder uur voorbij zien komen.
 
Op het gemakje opgestaan. Koffie gezet. Heel luxe op het gasfornuis van de camping. Ontbijt gegeten, broodjes klaar gemaakt voor de lunch. Ruim op tijd naar Vierlingsbeek gereden om met het OV terug te gaan naar Gennep. (Om vervolgens weer terug te wandelen naar Vierlingsbeek.)


Soms is het universum zo met je. Ik had 4 manieren bij me om het OV te betalen.
Een bankpasje, maar omdat contactloos stuk is op die pas, en de bank me geen gratis nieuwe wil geven, doet die het ook niet in het ov.
Daarom heb ik betalen met je mobiel geactiveerd. Werkte ook niet op het perron.
Ik had nog een pasje van een tweede rekening, maar die was nieuw en daarmee moest ik eerst een pintransactie doen, dan zou contactloos automatisch geactiveerd worden. En ik had nog geen pin-transactie gedaan met dat pasje. 
Het ov pasje wat ik nog had zou een dag later verlopen. Ik wist dat er nog een heel laag saldo op stond. Genoeg voor de trein, maar niet voor de bus die ik daarna nog moest nemen. Dus ik dacht: ik zie wel. Kom ik bij de bus... staat er zo'n 8 persoons taxibusje klaar. En daar was het incheck apparaat van kapot. Dus ik mocht gratis mee naar Gennep



De route in Gennep begon mooi, langs de uiterwaarden. Het bos in. Ik vroeg me af of het nog ergens spectaculair ging worden, want, verwend nest intussen, bos en uiterwaarden had ik al gezien.

 

 

En het werd prachtig! Er was een stuk over de heide die net in bloei stond. Ik keek uit over een gebied met allemaal vennetjes. Echt een mooi stukje Nederland weer. 
Het Quin heet dat gebied. Ik moest het even opzoeken. 





Vlak voor Afferden kwam ik een theetuin tegen. Zeer welkom, want ik had echt trek in zoete zooi. Suikerdipje. Heerlijke bosvruchtenkruimeltaart werd er geserveerd. En het mooie was: ik zat nog geen twee minuten onder de overkapping, of het ging me daar toch een partij los met de regen! En hoe gezellig: de mensen die ik vanmorgen trof in het 8-persoonsbusje, die zaten er ook te schuilen. 




De bui duurde precies een koffie, taart en een plas lang, dus ik ging met frisse zin weer verder. En hoera! Ik mocht met de pont over. Vind ik altijd zo leuk, met de pont overvaren.

 

zo'n dramatisch verkeersbord dit! 
 
Daarna werd het saai. Ook dat is pieterpad. Kilometers zandpad, met hoge hagen... niks aan.

 


Net toen ik dacht dat het eindpunt wel in zicht mocht komen zag ik links en rechts een kerktoren boven het veld uit komen. Éen van de twee zou toch wel Vierlingsbeek moeten zijn?



Is het eindpunt bij het kerkje links? 
Of is het eindpunt bij het kerkje rechts? 

Een klein halfuurtje later wandelde ik inderdaad aan de rechterkant Vierlingsbeek binnen. Helaas... het station lag precies aan de andere kant van het dorp dus dat werden extra kilometers.





Wat opviel... ik denk dat het zondag was vandaag . Veel MAMILS in het bos vandaag op mountainbikes. (Middle-aged-man-in-lycra.) Veel mussen in deze hoek van het land. De heide bloeit wat vroeger dan vorig jaar. En er waren al heel veel paddestoelen te zien.



 
Tegen 4 uur was ik weer terug op de camping. Het waaide heel hard. Eigenlijk wilde ik na het douchen gelijk even een tukkie doen. Maar de buienradar zei dat het elk moment los kan gaan met onweer en alles. Dus met het laatste pufje fut wat ik nog had, heb ik toch maar mijn tweede koelelement opgewarmd (de uit de vriezer getrokken... -soep. Ik kan niet op de naam komen. Zo'n gele wortel, zo'n ouderwetse groente). Oja, pastinaaksoep! Gelijk de afwas gedaan, tanden gepoetst... en met de kippen op stok lekker mijn tent in gedoken. En dan hoop ik tegen beter weten in dat alle regen vannacht valt. Dan heb ik morgen nog wat droge stukjes Pieterpad.

Het liedje? 
Heel toepasselijk voor een Pieterpadetappe. 
Die werd me tijdens toegestuurd door... haha, ik ga zijn naam en identiteit lekker niet prijsgeven, maar het werd me toegestuurd door die man die al weken mijn hoofd in beslag neemt. 
Typisch zo'n liedje dat ik al vaker had gehoord, maar waar ik nog niet niet eerder goed naar geluisterd had. Maar zeg nou zelf... het is toch een prachtig liedje? 


Wil je mee zwijmelen? Plaats dan hier je link. 


You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

11 opmerkingen:

  1. Zo leuk je Pieterpadverslag weer. Fijn dat het het allemaal goed uitpakte uiteindelijk. Ik ken dat stuk goed door de wandeltochten van vroeger als voorbereiding op de vierdaagse.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ah jij ook al zo'n baggernacht, het drukkende in de lucht misschien? Hoe dan ook, inderdaad blij eruit te kunnen ;)

    Je hebt je meters wel weer gemaakt, top vrouw! Wou idat ik dat ook kon maar aangezien at niet gaat 'wandel' ik dan maar met jou mee langs je verhalen

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je mee wandelt.
      Ik mag helaas niet op jouw zwijmel reageren van het internet.
      Raar...

      Verwijderen
    2. :-)

      Dat mag jij altijd ;-) maar ehhhhh ik denk dat WP weer zit te klieren ... probeerde je het toevallig vanaf je gsm te doen? Ik merk af en toe dat dat dan niet kan en als ik op de laptop kijk kan het wel...

      Verwijderen
  3. Wat maak jij toch een prachtige wandelingen! Toepasselijk liedje ook en inderdaad heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geluk bij een ongeluk met je pasjes, en dan gratis toch nog gratis mee mogen. Was weer een mooi Pieterpad verslag. Leuke Zwijmel, Ik houd wel van dit soort nummers met akoestische gitaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja mooi toch...
      Ik mag helaas op jouw zwijmel niet reageren...Geen idee waarom niet. wel gelezen en van genoten

      Verwijderen
    2. Rianne, ik kan nog steeds niet bij jou reageren.
      Jammer dat je niet mee kan wandelen komend weekend op het PP. Maar daarna start ik met het grenslandpad, van Thorn naar Sluis in Zeeuws Vlaanderen. dus voorlopig loop ik nog wel even bij jou in de regio.

      Verwijderen
  5. Ik ga kijken of het aan mij ligt, wat raar?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. denk het niet hoor.... want dan had ze bij mij wel moeten kunnen reageren...

      Ik denk eerder dat WP weer (nog steeds) aan het klieren is... heb geen idee wat die lui daar verstaan onder 'verbeteringen van gebruiksgemak' ..

      Verwijderen
    2. Daar dacht ik dus later ook aan!!

      Verwijderen