vrijdag 31 augustus 2018

Zwijmelen op Zaterdag: Ocean Eyes

Mijn 14-jarige heeft op dit moment 2 'muzieken' waar ze altijd naar luistert. Bastille en Billie Eilish.

Al maanden zaten we te wachten op bericht dat de Amerikaanse zangeres Nederland aan zou doen en van de week was het dan zo ver: In februari komt ze naar Utrecht.
Voor de kaarten voor Bastille piesten we een paar maanden geleden naast de pot. Maar voor Billie is het vandaag gelukt! In Tivoli-Vredenburg in een kleine zaal.
We hadden mazzel. Twee kaarten waren in de pocket en toen ik een minuut later het verzoek kreeg om voor een vriendin een 3e kaartje te kopen was het concert al uitverkocht.

Janneke is lyrisch over Billie Eilish.
En zelf ben ik er nog niet helemaal uit wat ik ervan vindt.
Ze is nog maar 16...
16! Hoe kan dat.
In de clip die ik vandaag in de Zwijmel zet was ze nog maar 14!!!
Het is een prachtige meid om te zien met een bijzondere eigen stijl.
Maar als je de foto's op haar Insta bekijkt (@wherearetheavocados), dan zie je vaak een slome, onverschillige blik en dan krijg ik de indruk dat ze een enorme attitude heeft. (En waarom altijd die tong buitenboord?) Terwijl ze op het podium naar de fans toe en in interviews echt heel leuk is.
De muziek vind ik mooi. Maar na een paar liedjes ben ik weer hard toe aan wat anders.
Ik weet niet of ik er plezier aan beleef om een uur lang naar 'dat gehijg' (sorry Janneke) te luisteren. Maar op het podium is ze energieker dan de liedjes doen vermoeden.
En ja... bij Bastille trok ik in mijn eentje de gemiddelde leeftijd behoorlijk omhoog. Ik vrees dat dat bij Billie Eilish niet anders zal zijn...

Ik zit nog in dubio.
Meegaan... Of mijn kaartje verpatsen aan een vriendin van Janneke. Er is vast iemand die er meer plezier aan beleeft dan ik. Maar ik ga het vast wel leuk vinden. En om nou een zondagavond een paar uur tijd te doden in Utrecht... ik zie dat ook niet zo zitten.
En ik vermoed echt wel dat het een veelbelovend artiest is waar we echt nog heel veel van gaan horen. Hoe leuk is het om over 20 jaar te zeggen: weet je nog... dat we haar vroeger zagen in die kleine zal in Tivoli? Alleen daarvoor al vind ik het leuk om mee te gaan. En natuurlijk om Janneke te zien genieten.

Dus... Wie heeft er nog een gouden tip voor op een winterse zondagavond in Utrecht? Misschien dat dan mijn keuze wat makkelijker wordt...



8 opmerkingen:

  1. Ik zou een goed film uitzoeken en de meiden naar het optreden laten gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Film!Da's een goed idee. Nog niet aan gedacht en dat kan desnoods in mijn eentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap jouw motivatie natuurlijk wel om met haar mee te gaan maar ja anderzijds... oef, dapper hoor. Moeilijke keuze waarvoor je staat. IK denk evengoed dat ik hetzelfde zou doen als dat Marja adviseert ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gewoon lekker meegaan zou ik zeggen, is toch waardevol dit soort uitjes samen met je dochter. Een bijzonder meisje die Billie.. Mooie zwijmel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar ik geloof ook wel dat ze zelf ook liever met een vriendin gaat dan met dr moeder...

      Verwijderen
  5. Mooie stem, dat dan weer wel. Maar vanwaar die halfblauw handjes? Toner verwisseld van de printer? (Flauw natuurlijk, het is een meisje van 16, die móet een attitude hebben, daar is ze 16 voor ��). Ik zou trouwens geloof ik ook wel meegaan. Het is nogal een herinnering die je daarmee opbouwt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou het ook een moeilijke keuze vinden. Grappig trouwens dat ik nu ineens terugdenk aan mijn kleindochter, die nu ook bijna die leeftijd heeft, en ooit toen ze 3 was met oma naar een concert van K3 ging, helemaal uit haar bol toen!
    Ik zou op basis van deze ene video denk ik voor de bioscoop kiezen, maar het was haar debuut geloof ik. Er zit waarschijnlijk wel meer in haar; de stem is goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een mooie stem dat staat boven kijf. Waarschijnlijk is ze over een jaar of 10 wel over haar attitude heen. Dat hoop ik wel voor haar. Lijkt me niet vol te houden in het volwassen leven.
    Meegaan of niet? Lastig, misschien van de dag af laten hangen. Wie weet heb je wel na een saaie zondag veel zin om er even tussenuit te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen