vrijdag 21 december 2018

Zwijmelen op Zaterdag: The Power of Love

Het is kerstvakantie! 
Nooit eerder was ik er zo aan toe als nu. 
Ik verheug me zo op lege dagen. Ik heb expres weinig afspraken gepland. 
Met kerst blijven we altijd lekker met ons viertjes thuis. Uitgebreid ontbijten. In pyjama blijven hangen. Lekker koken. Tegen een uur of vier bedenken of je je nog gaat aankleden om te besluiten om toch maar in je huiskloffie aan de kertsdis plaats te nemen. 

Ik heb huiswerk te doen. Een naaiopdracht. Een goedgekeurde examentekening dus er mag een proefmodel komen. Ik heb een examenidee dat ik nog moet uitvogelen. Ik wil weer wat leuke dingetjes naaien voor No Guts No Glory. 
Achterstallig huishouden. 
Dusssss.... genoeg te doen.

En ik verheug me op de top 2000. Dat vind ik altijd zo heerlijk op het einde van het jaar.
Als het even kan gaat de radio aan!

Vandaag plaats ik een kerstliedje.
Van de meeste kerstliedjes krijg ik oorpijn: haat aan die stomme arresleebelletjes die ze onder al die hysterische kerstliedjes stoppen.
Maar deze.... 
Het is er één die wonder boven wonder nog ontbreekt in het zwijmeloverzicht. 
Een nummer waarbij bij mij de radio altijd een tandje harder gaat. Eentje om lekker bij mee te brullen. 

The Power of Love van Frankie Goes to Hollywood. 
Gauw even rechtgezet.

Make love your goal!
Dat is mijn kerstboodschap voor jullie allen...
Uiteindelijk is liefde alles wat ertoe doet. 





I, feels like fire
I'm so in love with you
Purge the soul
Make love your goal

The power of love
A force from above
Cleaning my soul
Flame on burn desire
Love with tongues of fire
Purge the soul
Make love your goal

I'll protect you from the hooded claw
Keep the vampires from your door
When the chips are down
I'll be around

With my undying, death defying
Love for you
Envy will hurt itself
Let yourself be beautiful
Sparkling love, flowers
And pearls and pretty girls
Love is like an energy
Rushin' in, rushin' inside of me

The power of love
A force from above
Cleaning my soul
Flame on burn desire
Love with tongues of fire
Purge the soul
Make love your goal

This time we go sublime
Lovers entwine, divine divine
Love is danger, love is pleasure
Love is pure, the only treasure

I'm so in love with you
Purge the soul
Make love your goal

The power of love
A force from above
Cleaning my soul
The power of love
A force from above
A sky-scraping dove

Flame on burn desire
Love with tongues of fire
Purge the soul
Make love your goal

I'll protect you from the hooded claw
Keep the vampires from your door

5 opmerkingen:

  1. Prachtige keuze. Ik wens jullie zalige dagen en een gezond 2019.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig nummer. En dat het niet eerder geplaatst is. Ongelofelijk eigenlijk. Ik heb genoten. Eén om te onthouden.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wens jullie ook mooie, relaxte dagen toe, en een goed nieuw jaar uiteraard!
    Qua muziek begin je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jou vakantieplannen zijn exact dezelfde als de mijne! In pyjama tot 4 uur etc. ;-) Maar niet alle dagen, dat wordt me een beetje al te saai. 'Make love your goal', goede boodschap, kan ik van harte achter staan.

    ♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen