zaterdag 13 juni 2020

Zwijmelen op Zaterdag: Homeward Bound



Nick en Simon. Wie had ooit gedacht dat ik ze ooit nog eens zou aanbevelen.
Ik ben zéker geen fan van ze. En ik noem ze al zolang ik ze 'ken' heel flauw Pik en Piemel.

Een paar weken terug zei Mr. C. dat hij nu toch wel een heel leuk programma van Nick en Simon had gezien: Homeward Bound. Ze gingen op zoek naar de geschiedenis van Simon and Garfunkel.
Ik dacht, is goed. Ik heb andere dingen te doen. Maar toen ik op een avond toch ineens niks te doen had en zat te zappen bleef ik toch hangen bij 'Homeward Bound' van Nick en Simon.
Ik durf ook niet te zeggen of de laatste aflevering al is geweest.
Maar gelukkig is alles tegenwoordig terug te kijken.

Ik heb Simon and Garfunkel eigenlijk nooit zo 'gevolgd'.
Ik weet wie ze zijn. Ken de grootste hits. En vind de muziek ook echt wel heel mooi.
Ik denk dat ze door hun gebrek aan uitstraling een beetje aan mijn interesse voorbij zijn gegaan. Ik vond ze eigenlijk een beetje oneerbiedig gezegd de Pik en Piemel van de jaren '60-'70.
Nu kan je zeggen dat ze meer uitstraling niet nodig hebben, want hun muziek compenseert dat ruim. Want toen ik al die muziek van Simon and Garfunkel voorbij hoorde en zag komen in Homeward Bound, vond ik het toch wel weer mooi en tof om te horen. Zo'n eigen geluid. En na al die jaren echt klassiekers!

Het bracht me tot de zwijmel van vandaag: Homeward Bound.





Meezwijmelen?
Plaats hier je link.




You are invited to the Inlinkz link party!
Click here to enter

4 opmerkingen:

  1. Nee een fan zou ik mezelf ook niet willen noemen maar toch hebben deze heren wel 'iets' dat ik aantrekkelijk vind al kan ik niet benoemen wat, smaak is gevoel hè ;-)
    Het oenstaan voor iets zal er ook mee te maken hebben zeker?

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben hele grote fan van Simon and Garfunkel. Mijn enige popconcert dat ik ooit bezocht was van Paul Simon. Van hun sessie met de drums word ik altijd opgetild uit welke miserie dan ook. Als slechthorende weet ik niet veel van de teksten en bler maar wat mee, maar het doet me altijd goed. Gek hè

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien was je er te jong voor om te kunnen waarderen.
    Destijds waren zij wel weer eens iets anders dan anders. Maar ja ik was toen ook al gek op zang en vooral meerstemmige zang en daar hebben zij herhaaldelijk gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Denk dat je de spijker precies op zijn kop slaat, er is niets mis met hun muziek, tijdloos, alleen hun sobere uitstraling zorgt er een beetje voor dat je ze zoals jij zegt pik en piemel noemt, het echte vuurwerk spat er niet van af, maar bij hun mooie muziek is dat ook niet nodig...

    BeantwoordenVerwijderen