vrijdag 15 januari 2021

Zwijmelen op Zaterdag: It's a new day

|

Blogster Djaktief plaatste dit nummer van de week op Twitter. 
Het kwam enorm bij me binnen. 
Al deze sterke, krachtige vrouwen... Wat hebben ze enorm veel bereikt. 
Als je in je dromen gelooft is heel veel mogelijk. 

En waarom raakte dit me zo? 
Ik denk omdat ik de komende tijd ontzettend op mijn eigen kracht aangewezen ga zijn. 
En ik ga het kunnen hoor. Maar jemig... er zijn nog zoveel hobbels te nemen. 
Opzien tegen de kracht van deze vrouwen terwijl je vorige week voor het eerst zelf je autobanden opgepompt hebt. Dan heb je nog een lange weg te gaan zegmaar. 

Ik moest denken aan het appje naar mijn aankoopmakelaar. 
Hij vroeg: Natasja, wat zijn je woonwensen? Dan kan ik gericht voor je op zoek. 
Mijn eerste antwoord was: Voor 175.000 hypotheek met een beetje spaargeld heb ik denk ik niet veel te wensen. Ik mag blij zijn als ik wat vind. 3 slaapkamers en een plekje in de zon zou fijn zijn. Maar als het leuk genoeg is ben ik bereid in te schikken en neem ik genoegen met 2 slaapkamers. 

Ik stuurde er een appje achteraan: 
Herstel! Je vroeg naar mijn wensen hè? Oké... dan mag ik dromen. 
Een huis op een fijne plek. Hoeft niet groot te zijn. Maar wel met een tuin en 3 slaapkamers. En een extra plek voor atelierruimte. 

Hij appte terug: Dit wordt een uitdaging met jouw budget, maar we gaan ervoor! 

Waarmee ik wil zeggen: als de instelling niet juist is, maakt het de kans niet groter dat het wél gaat lukken. 

Ik heb nog een hoop hobbels te gaan. Ik moet een huis kopen. Contracten afsluiten met energiebedrijven en internetproviders en nog meer instanties waarbij ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik moet verhuizen. Dingen opknappen. Hulp vragen. Nieuwe dingen leren. Dingen waarvan ik echt over mijn huig kan gaan van angst of geen zin in. 
Maar als ik dan deze vrouwen zie dan denk ik: Kom op, Tas. Het is peanuts! 

Dus daarom: Bedankt Anouk, voor dit liedje. En complimenten voor de clip. Wat ontzettend mooi gedaan. 
En Djaktief... fijn dat je het even onder de aandacht bracht. 


Overigens: Ik ben begonnen met het bijhouden van mijn ervaringen op mijn nieuwe weg. Je kunt ze lezen onder het kopje Emergo (ik kom boven). En soms onder het kopje Luctor (ik worstel). Maar ik hoop dat ik die laatste niet te vaak hoef te gebruiken. 

Meezwijmelen? 

Plaats hier je link: 





 

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

8 opmerkingen:

  1. Wat een indrukwekkend filmpje.
    Ik wens je heel veel succes op je nieuwe levenspad. Het gaat je zeker lukken!

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Natas...
    Pipi zei "ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan".... Kortom, zet vlechtjes in je haar (denkbeeldig of niet) en go for it... je hebt neits te verliezen maar alles te winnen...

    bovendien ben je een sterk dus gaat het je lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met deze instellingen kom je echt wel boven hoor Natasja! Inderdaad een geweldig nummer en clip! Wat een werk moet dat zijn geweest. En ach, achteraf zul je dat zelf ook zeggen.. uiteindelijk ben je echt veel sterker dan je denkt! Heel veel succes met de zoektocht naar een huis en je verdere challenges die gaan komen.

    OT: Weet je trouwens dat je blog 'niet beveiligd' is? Tenminste bij mij niet..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu ik de reactie heb gepubliceerd en de pagina dus verandert, zit er wel weer een slotje in de adresregel...

      Verwijderen
  4. Zeker kom jij boven!! Heel veel succes en sterkte, jij kan dit

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop dat je snel iets vind naar je smaak. In welke regio ben je eigenlijk aan het zoeken?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oei, dit is echt een prachtig lied en belemaal op jouw lijf geschreven. Ik weet zeker dat je het gaaf redden. Je bent oplossingsgericht, hebt daadkracht en doorzettingsvermogen. Het gaat je zeker lukken.

    BeantwoordenVerwijderen