vrijdag 22 januari 2021

Zwijmelen op Zaterdag: The power of love

 



Het lijkt een wat onlogische keuze om 'The Power of Love' te kiezen als zwijmel als je huwelijk net op de klippen is gelopen.  Maar toch... het warme bad vol liefde waar ik me in bevind is... ja... wat is het...?  
Verrassend? Nee... Dat is niet het juiste woord. Ik weet al heel lang dat ik de juiste mensen om me heen heb.
Overweldigend? Ja... dat is het wel. 

Ik heb al vaker geschreven dat het pad goed voelt. Dat er 0 twijfels zijn. En dat ik soms echt verdrietig ben als ik weer een uitgewoond huis heb bezichtigd wat 15 jaar lang verhuurd is aan 'arbeidsmigranten'. 
En dat ik daarnaast écht gewoon een enorm vertrouwen heb dat het goed komt. 
Het universum is zo enorm met me de laatste maanden. 

Ik heb de juiste mensen om me heen. Een dozijn vriendinnen die ik kan bellen. Mijn familie. Ik voel me gedragen en gesteund. Ik ontmoet de juiste mensen, die me helpen op mijn pad. Ik vind het echt heel bijzonder. 

En in die zin ervaar ik écht 'The Power of Love'.  De kracht van de liefde van iedereen om me heen. Ik ben zo ontzettend dankbaar voor al die lieve mensen die er in mijn leven zijn. Een ieder geeft op zijn eigen manier en op zijn eigen moment zijn steun. Maar ik voel ook gewoon de kracht van de liefde in het universum. Of in mezelf. En misschien is dat wel hetzelfde? Geen idee. Het is er. Ik voel het en ik ben blij en dankbaar dat het er is. 

De komende week wordt ontzettend spannend. Maandag doe ik een bod op een huis wat ik ontzettend graag wil hebben. Het voldoet aan alles. Ruim genoeg. Zelf meer ruimte dan ik zou wensen.
Weten jullie nog dat ik in een eerder blog mijn makelaar vroeg om een plek met atelier-ruinmte? Dit huis heeft het gewoon!!! De plek is prima. De hoeveelheid kluswerk is een soort van behapbaar. De prijs is binnen budget. 
Maar... alle gegadigden moeten hun bod doen, en het hoogste bod wint. 
En ik heb wel wat ruimte in mijn budget. Maar ook niet heel erg veel. Dus het wordt een soort van gokken. 

Mijn innerlijke stem is rustig en wacht af. Het is de stem die zegt: 'Komt goed schatje. Als dit jouw huis is, dan is het jouw huis. Punt. Vis je achter het net: dan is het niet jouw huis, dan komt er wat beters op je pad. En dan had iemand anders het misschien harder nodig'. 
Maar mijn ongeduldige kant wil zo graag weten waar ik heen ga. Ik wil fantaseren over hoe mijn huis eruit gaat zien. Ik wil afronden. Ik wil beginnen aan mijn nieuwe toekomst. 

Dus mensen... kaarsjes, bidden, positieve energie naar de zuidwesthoek van het land. 
Maandag is het D-day voor dit huis. Ik heb jullie vibes nodig. 

The power of love is a curious thing
Make a one man weep, make another man sing
Change a hawk to a little white dove
More than a feeling, that's the power of love
Tougher than diamonds, rich like cream
Stronger and harder than a bad girl's dream
Make a bad one good, make a wrong one right
Power of love will keep you home at night
You don't need money, don't take fame
Don't need no credit card to ride this train
It's strong and it's sudden and it's cruel sometimes
But it might just save your life
That's the power of love
That's the power of love
First time you feel it, it might make you sad
Next time you feel it, it might make you mad
But do be glad baby when you've found
That's the power makes the world go 'round
And it don't take money, don't take fame
Don't need no credit card to ride this train
It's strong and it's sudden, it can be cruel sometimes
But it might just save your life
They say that all in love is fair
Yeah, but you don't care
But you know what to do (to do)
When it gets hold of you
And with a little help from above
You feel the power of love
You feel the power of love
Can you feel it
Mmm-hmmm
It don't take money and it don't take fame
Don't need no credit card to ride this train
Tougher than diamonds and stronger than steel
You won't feel nothin' till you feel
You feel the power
Just feel the power of love
That's the power
That's the power of love
You feel the power of love
You feel the power of love
Feel the power of love


Meezwijmelen? 
Plaats hier je link. 


You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter
En als je meer wilt lezen over het pad wat ik bewandel? 
Onder de kopjes Emergo en Luctor staat het hele verhaal. 




8 opmerkingen:

  1. Het is zo fijn om fijne vrienden en familie om je heen te hebben, waar je op kunt vertrouwen, en op kunt bouwen. Ik hoop voor je dat het gaat lukken met het huis wat Jij zo graag wil hebben. Fijn weekend��

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je zo'n liefdevol vangnet hebt. Die je draagt en waar je altijd terecht kunt.
    Ik duim voor je. Heel hard.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een extra schepje vibes voor maandag is onderweg groetjes Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Laat die liefdesbubbel je dan maar lekker omarmen en verwarmen, geven wat je nu nodig hebt... en de rust in de zin van 'het is goed zoals het is, het is zoals het is omdat het zo moet zijn en allesk omt goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Tasja, wat mooi geschreven en wat een prachtige uitleg bij dit nummer. Ik bevind me in een vergelijkbare situatie en ook ik heb veel liefde om me heen, zelfs van mensen die ik nog nooit in het echt gezien heb, of slechts een paar keer. Als je het wilt zien, is de wereld een mooie plek. Ik heb het huisje dat voor mij bestemd bleek te zijn kunnen huren, hoewel ik er nog niet in kan ivm de epidemische omstandigheden, en ik hoop dat heel snel duidelijk is wat en waar jouw nieuwe thuishuis is. Veel positieve energie en liefde komt jouw kant op vanuit nu nog Hengelo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje. Mooi om te lezen dat je de liefde om je heen ook zo ervaart.
      Ik had een reactie getypt bij je zwijmel, maar het lukt me niet om te posten. Ik word geweigerd :-).
      Ik hoop dat hij ook snel je plekje vindt.

      Verwijderen
  6. Ik ga heel veel kaarsjes voor je opsteken en duimen enz.
    Heerlijk dat je je zo gedragen voelt met veel liefde om je heen in deze lastige periode van je levem.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat je de liefde om je heen voelt! En natuurlijk gaat het je lukken. Je zegt het zo mooi... die innerlijke stem die je een soort van stuurt. En je hebt gelijk, als het niet lukt dit keer moet je maar denken dat er misschien wel een nog mooiere plek voor je is weggelegd! Succes maandag, en ja zoals al gezegd, ik duim! 🤞

    BeantwoordenVerwijderen