vrijdag 22 oktober 2021

Zwijmelen op Zaterdag: The last man on earth

 

\\

 Klik hier als het liedje niet laadt op je smartphone.

Vorige week postte ik een nummer van Howl and the Hum wat opgenomen was tijdens een uitzending van Kink. Ik wilde toen al een shout out doen naar mijn favoriete radiostation, maar mijn blog werd te lang. Daarom vandaag weer een nummer dat bij Kink opgenomen is, dit keer van Wolf Alice. 

Kink is, na jaren te weg te zijn geweest, sinds een paar jaar weer terug op de radio. In 2011 stopte Kink FM en in 2019 is dit station weer nieuw leven ingeblazen. Vanuit een donkere kelder maken Michiel (welke Michiel? Michiel Veenstra, Veenstra!) en consorten hele fijne radio met alternatieve muziek. Zijn niet te vinden op FM frequenties, alleen via DAB+ en internet. 
Ik heb altijd een beetje moeite met de term alternatief. Wat is alternatief? In ieder geval dus niet de muziek die je bij Sky Radio hoort. Maar verder? Verder kan het een hoop kanten op gaan.
Ik vind het leuk dat er vaak aandacht is voor nieuwe muziek. Zo hoor je nog eens wat en leer je weer andere bandjes kennen. 

Jullie kennen misschien mijn liefde voor aftellijstjes. De komende twee weken worden de Kink 1500 uitgezonden. En ik kan er lekker veel naar luisteren, want ik ben, vanwege de herfstvakantie lekker een paar dagen extra thuis om te klussen. Radio aan en gaan! 
Het zal een compleet andere lijst worden als de top 2000 van radio 2 die met kerst weer uitgezonden zal worden. 

Mee zwijmelen? 
Plaats hier je link! 





You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

2 opmerkingen:

  1. Ik ken het niet maar ik vind het wel een prachtig nummer. Jij had het over 'een cultuurbarbaar qua Chansons zijn'. Maar zo heb ik van de hedendaagse pop, rock, metal of hoe het ook mag heten, totaal geen kaas van gegeten. En zo wordt ik door Jouw bijdrage's op zaterdag weer een stuk wijzer. Fijn weekend en Klus ze van de week😊😊

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig nummer van Wolf Alice, ze worden wel op npo radio 3 gedraaid, maar niet overdreven veel genoeg, dat is het voordeel van zo een zender als Kink bij jou, wijken tenminste af van het geijkte npo gebeuren en commerciele zenders, en alternatief daar kun je ver mee gaan, alternatief is extreem groot als je echt veel naar muziek luistert en zoekt. Fijn weekend, fijne klusdagen in jouw huisje.

    BeantwoordenVerwijderen