vrijdag 29 mei 2015

Zwijmelen op Zaterdag: Just a Perfect Day

'Je hoeft elkaar niet vaak te zien om goede vriendinnen te zijn'.

Deze mooie woorden zei mijn vriendin vorige week tegen me.
We zien elkaar zo weinig dat we vaak moeten graven hoe lang het geleden is dat we elkaar zagen.
Tussen noord en zuid ligt een Randstad en zeker twee en een half uur reistijd.
En tussen onze allereerste ontmoeting en de laatste ligt intussen bijna een heel leven.

Vorige week was ze met haar man en meiden een weekend onze 'campinggast' op Sans Soucis, ons vakantiehuisje.

En met het akelige weer van vandaag, met storm en stortregens verlang ik heel erg terug naar vorig weekend.

Pinksteren... De dag begonnen met een duurloopje, in mijn uppie. Maar dan ook écht in mijn uppie, met een heel strand voor mij alleen.


Ontbijten in de zon. 
Koffieleuten, theeleuten, wijnleuten.
Eten. Veel en lekker.
Wandelen over het strand. Lachen om de meiden.
Herinneringen ophalen aan 4 Havo, toen we samen in de klas zaten en met elkaar uitgingen.
Praten over hoe het ervoor staat in ons leven. We verloren allebei een dierbare aan dezelfde rotziekte... Het was goed dat we 3 dagen hadden. Er was zoveel om te praten.
De dag eindigen met een gloeiende kop van de zon. 
Ja... van de zon... heus niet de wijn.



Dit weekend zullen we de zon niet zoveel zien. 
Dus denk ik maar terug aan vorige week.
En daar past dit nummer van Lou Reed perfect bij... 





10 opmerkingen:

  1. Wat heb je een schitterend mooi nummer uitgekozen vandaag Natasja. Wij draaien het vaak als we in een super goede stemming zijn en het weer meewerkt. Dat is de laatste tijd echt een puinhoop. Veel te fris voor het voorjaar. Wij wensen je een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vriendschap moet je niet meten maar voelen. Fantastische foto trouwens. Het nummer kan ik niet afspelen nu want het is te vroeg. Anders maak ik misschien iemand wakker.

    Groetjes,

    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een heel rustig nummer hoor... juist lekker voor 's morgens vroeg...

      Verwijderen
  3. Een heerlijk nummer bij mooie herinneringen!
    En je hebt er weer nieuwe bijgemaakt vorig weekend :-)
    Fijne zwijmeldag..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke vriendschap. Zo'n weekend is goud waard. Dank voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo herkenbaar....mijn vriendin sinds jaar en dag is op een gegeven moment naar Den Haag verhuisd... en ook wij zien elkaar minder vaak dan we zouden willen maar toch ga je gewoon verder daar waar je de vorige keer stopte... en dat kan godzijdank

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heerlijke song, niet alleen voor een perfecte dag, maar ook om uit de put te klimmen als dat nodig is...
    En gefeliciteerd met zo'n vriendschap, dan lijkt toch onder welke omstandigheden dan ook zo'n ontmoeting een garantie voor een perfecte dag?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit nummer hoorde ik voor het eerst op de begrafenis van Theo van Gogh. Het is mij altijd bijgebleven.
    Prachtig nummer bij mooie herinneringen.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jaaa vriendschap, ik zie Zus(=beste vriendin) ook weinig, wel 20 minuten ver weg woont ze. Maar druk werk toestanden en nooit eens tegelijk tijd maakt dat we elkaar weinig zien. Toch als we elkaar zien, dan is het alsof we elkaar gisteren nog gesproken hebben.

    Mooi nummer, en heel toepasselijk weer!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat zijn de beste vriendschappen inderdaad. Daar kunnen 3987 best friends op Feestboek niet tegenop :)
    Goede zondag

    BeantwoordenVerwijderen