woensdag 5 juli 2017

Ik ga weer naar school!

Al een jaar of wat zit het me dwars.
Qua ontwikkeling sta ik de afgelopen tijd een beetje stil als het op leren aan komt.
Ik heb er met vriendinnen vaak genoeg gesprekken over gehad.
Wat wil ik, wat kan ik, wat vind ik leuk?
Welke opleiding zou ik nou leuk vinden om te doen? Wat is haalbaar?
Wat zou ik kunnen combineren met mijn huidige baan?
Ik kwam er maar niet uit. Laat staan dat ik iets kon besluiten.

Een paar maanden geleden besloot ik er niet meer over te piekeren.
Ik wist dat er een moment zou komen dat ik dacht: 'Dit gaat het worden'!
Ik had hier echt het volste vertrouwen in.

En het ging zoals ik dacht dat het zou gaan. Het Eureka moment kwam vanzelf.
En het gekke was... de keuze lag zo ontzettend voor de hand, dat het me verbaasde dat ik er nu pas mee kwam.

Ik ga een opleiding tot coupeuse doen!!!

Nou... als dat niet bij me past?!!!

Ik ben helemaal in mijn nopjes met mijn besluit.



Natuurlijk had ik een heel onhandig moment uitgekozen om uit te zoeken waar ik dat wilde doen.
Het bleek dat er niet echt een landelijk erkend diploma is.
Dus ik moest bij verschillende modevakscholen gaan informeren wat de mogelijkheden zijn, hoe het lesmateriaal eruit ziet, hoe de examens plaatsvinden, of het redelijk makkelijk te bereiken is, of de lestijden aansluiten bij mijn baan en vooral ook hoe de sfeer is. Ik zal er toch de komende 4 tot 6 jaar (echt!!! 4-6 jaar... ik schrok er ook van) minstens 1 keer in de week aanwezig zijn.
Alle modevakscholen in de buurt moest ik, vanwege de beginnende vakanties, binnen 1 week bezoeken.

Ik ben overal geweest... In 3 provincies. Van Middelburg tot Breda tot Rotterdam.

In Middelburg had ik ondertiteling nodig. Dat Zeeuws is echt niet te verstaan. Maar wel een oude rot in het vak waar ik ontzettend veel van kan leren.

In Rotterdam was het juist weer een multi-cultureel groepje (met een man :-) ). Maar de methode sprak me iets minder aan. En naar Rotterdam rijden vind ik op de één of andere manier niet zo leuk.

Breda, dát was het helemaal. Leuke klik met de lerares. Leuke groep mensen. Duidelijke methode. En vooral een wat hippere uitstraling dan de andere modevakscholen die ik bezocht. En het kan precies op mijn vrije dagen!

Dus... ik ga het allemaal leren: Verschillende modules als technieken, patroontekenen, kinderkleding, lingerie, avondkleding, galakleding, maatpakken... Leuk toch?

Natuurlijk gaat mijn hoofd gelijk weer stuiteren en ben ik in gedachten al bezig met mijn examenopdrachten ;-) .

We gaan het zien wat het brengt. En wat ik met al deze kennis ga doen.
Eerst maar eens lekker aan de slag in september.
Ik heb er zó ontzettend veel zin in!

5 opmerkingen:

  1. Wat geweldig voor je. Ik denk dat dit goed bij je past. Heel veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Breda: geweldig leuke stad waar mijn middelste met veel plezier heeft gewoond. Succes met je studie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel succes Natasja. Welke opleiding/modevakschool ga je doen?

    Zelf heb ik 3 deelcertificaten bij het LPM gehaald. Ik ben een praktijkmens en beet mijn tanden stuk op patroontekenen op schaal. Ik heb er wel ongelooflijk veel aan gehad en nog steeds gebruik ik deze kennis.

    Groetjes,

    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb gekozen voor Dutch Fashion in Breda, Dorothé.

      Verwijderen
  4. Aangesloten bij BMA dus dat moet goed zitten. Ben heel benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen