vrijdag 13 oktober 2023

Zwijmelen op Zaterdag : vandaag ben ik gaan lopen


Vandaag blik ik terug op de Pieterpadetappe Swolgen-Venlo (21 km) die ik begin september liep. Het pad is inmiddels voltooid, maar ik vind het leuk om alle etappes op mijn Blog terug te kunnen lezen, dus daarom verwerk ik ze allemaal nog in een Zwijmel.

Vanmorgen konden we rechtstreeks vanuit ons tentje vanaf de camping vertrekken voor de etappe naar Venlo. De camping ligt aan het pieterpad. Mijn vriendin Kleine Tas wilde heel graag eens een etappe met me meelopen, en dit weekend was hèt moment daarvoor! Zo gezellig. Het was erg klam en vochtig toen we vertrokken. Maar dat maakte de wereld ook weer mooi. Dauw op de spinnenwebben. Gefilterd licht. We liepen vrijwel direct een bosgebied in.









De eerste kilometer ging langzaam. Foto hier, foto daar. Insmeren tegen de muggen. Maar daarna ging het wandelen bijna vanzelf. Heeeel veel nasty muggen deze etappe. Ze prikten gewoon door je kleren heen!



'uigebloeide'aspergevelden



Heel veel velden vol afrikaantjes op deze etappe




Surprise, surprise... mijn lover had geappt dat hij in de buurt met de motor aan het toeren was, en het lukte om elkaar te treffen voor een bakkie op een terras. 

(Haha, jammer hè... hier heb ik nou nèt geen foto van :-). )

Veel water mee... het was warm 

Na de koffie en taart vervolgden we onze weg en mochten we, joepie!, met het pondje de Maas over.



Aan overkant van de Maas een vrij rechte weg, het werd wat warm. Venlo was in de verte best gauw zichtbaar, maar bleef ook best lang ver weg. Het was een mooi stuk over de uiterwaarden van de Maas. Langs loslopend vee, maar Natas loodste me, onder de A73 door, er veilig langs.

Na een stop leek het sneller om langs de Maas rechtdoor te lopen naar Venlo. Het pad wees ons echter over een lusje, en we besloten toch maar naar het pad te luisteren. Dat was maar goed ook, want het pad liep langs een beekje waar bevers een dam hadden gemaakt. Nog nooit in mijn leven in het echt gezien!

Vet! de eerste beverdam die ik ooit in mijn leven zag! 



Bijna in Venlo! 


Venlo binnenlopen was bijna een cultuurshock.
Het was koopzondag en het leek wel of heel Duitsland naar Venlo was gekomen. Rijen en rijen auto's met witte nummerborden. Drommen mensen in de binnenstad. We liepen er gauw doorheen, we waren moe en klaar met de etappe en we wilden naar de camping. Tas moest nog haar tent afbreken en terug naar de randstad.

De trein kwam vrij snel. Het 8-persoonsbusje wat ons naar Swolgen bracht stond al klaar toen we in Venray moesten overstappen en had precies nog twee plekjes over.

Na een radler op een terras in Swolgen was het nog 600 meter lopen naar de camping. Wat waren we stijf en wat deden onze voeten zeer!

Wat is dit toch een heerlijke camping! Zo vrij, zo rustig, zo'n goeie sfeer.

Terwijl Kleine Tas haar spullen inpakte heb ik mijn laatste koelelement (=ingevroren tomatensoep) opgewarmd. Heerlijk, zo'n portie zout na een dag zweten.

Na een heerlijke douche heb ik nog een paar uurtjes moe en voldaan in mijn tent gelegen. De luifels nog even open... genieten van een prachtige nazomeravond.
Morgen wil ik om 7.00 de bus nemen richting Venlo, om dan vanaf Venlo naar Swalmen (23 km) te lopen. Vroeg, om de hitte (het wordt gewoon 30 graden! ) voor te zijn. 


En voor de inspiratie voor het liedje van vandaag moet ik ook Kleine Tas bedanken. Zij deelde het eerder deze week met me. 


Wil je mee zwijmelen? Plaats dan hier je link.

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

4 opmerkingen:

  1. De temperatuur om deze tijd vh jaar gaat normaal worden... zegt men.... ik weet het niet of ik er aan ga wennen ....

    Hoe dan ook, veel plezier bij het wandelen

    Mijn bijdrage staat er:
    https://melodyks.wordpress.com/2023/10/14/zwijmelen-op-zaterdag-570/

    Het lukt me niet in te loggen nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie Zwijmel van Acda en de Munnik, vind het altijd weer fijn om er naar te luisteren. Wat een prachtige omgeving, die ik ken want mijn schoonvader is in Swolgen geboren. En wat een mooie foto's heb je gemaakt.. Ik zie uit naar het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. aanvullend.... via mijn gsm ging ht dus niet ...via de flap wel ...

    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pontjes daar geniet ik ook altijd zo van. Leuk je blog weer. Het schijnt dat muggen een hekel aan tea tree olie hebben ivm de geur. Ik heb dat nooit geprobeerd maar wel tegen luizen toen ik nog in de schoolkinderen zat.

    BeantwoordenVerwijderen