vrijdag 6 oktober 2023

Zwijmelen op Zaterdag: Sinds een dag of twee/32 jaar


En toen was ik ineens weer helemaal into Doe Maar. 
Hoe het komt? Door een CD-tje, wat optredens, een kapotte autoradio en een lover in mijn leven. 

Toen ik in Zwitserland was, op vakantie bij mijn dochter en schoonzoon, was ik al getipt door mijn dochter dat er bij haar in de kringloop om de hoek een cd van Doe Maar te koop was. 
Ik had me al voorgenomen, dat als ik  hem in de winkel zou vinden, dat ik hem op zeker zou kopen! 
En jawel hoor.... hij lag keurig op me te wachten. 




Ik had een paar maanden ervoor al een keer enorm genoten van een Doe Maar Tribute op het Blommenkindersfestival. Ik kon bijna alle teksten nog woord voor woord meezingen. Natuurlijk als puber de cassettebandjes grijs gedraaid. 

`t Is wel een beetje raar twee en dertig jaar, Trillend op m`n benen... nou ja... nog gekker als je 51 bent. 
En in een ander liedje: Ik lijk verward, voel eens mijn hart, gaat veel te hard... tot over mijn oren smooooorverliefd op jou! 
Wat heerlijk om op te dansen en mee te zingen. Zéker als je als je net een paar weken rondloopt met verse vlinders in je buik. 

Afgelopen zaterdag was ik met Kleine Tas in Goes, bij een Henny Vrienten Tribute, vertolkt door The Rootsriders. Deze band had ik al eens gezien als Bob Marley Tibute band en voor deze gelegenheid hadden ze zanger Tjerk Schoonhelm ingevlogen. Het werd een heerlijke avond. Ik heb niet stilgestaan! 

Ergens in mijn vakantie sneuvelde mijn autoradio. Heel raar. Het geluid van de radio doet het niet meer, De CD-speler functioneert nog prima. Hij spuugt alleen nog maar heel soms het CD-tje uit als ik daarom vraag. Dus ik heb weken achtereen zitten luisteren naar het CD-tje van Doe Maar, die ik na mijn reis naar Zwitserland in de CD-speler had geplugd. Intussen heeft mijn autoradio het behaagd om het CD-tje uit te spugen en - het was een dubbel-CD- ik heb het andere schijfje erin kunnen stoppen. 
Dus nu... nog steeds iedere autorit Doe Maar, tot de speler er weer zin in heeft om de CD weer uit te spugen. 
Overigens... tips over wat het euvel zou kunnen zijn en hoe te repareren, zijn welkom. 

Ik vind het heerlijk om de liedjes van Doe Maar weer eens te horen. Fijne, eenvoudige melodieën. 
Zo ook de teksten. En natuurlijk vol jeugdsentiment. 

Wil je mee zwijmelen? 
Plaats dan hier je link. 







You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

2 opmerkingen:

  1. Mooi hoor😊 Net nu wij zijn begonnen om bij de Dweilkapel een Doe Maar medley onder de knie te krijgen, komt ie precies op tijd. En geniet van je vlinders😍

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja mooiiii !!!

    Wat Rianne zegt, daar sluit ik me verder volkomen bij aan!

    Wat die autoradio betreft...helaas kan ik je daarbij niet helpen, klinkt als ergens een draadje los aan de binnenkant (volgens mijn (v)echtgenoot) maar voor hetzelfde geld is ie gewoon op, uit en kousiewijle en zul je aan een andere moeten (wellicht bij een garage eens vragen naar een 2e handse, doet J ook altijd hier)

    Hoe dan ook, fijn vlinderweekend

    BeantwoordenVerwijderen