vrijdag 9 februari 2024

Zwijmelen op Zaterdag: Wie dan ook


Van de week had ik weer een primeurtje. 
Ik ging voor het eerst in mijn eentje naar het theater. 
Toen ik het boekte vond ik het een goed idee. 
Maar toen het eenmaal zo ver was had ik er helemaal geen zin meer in. Wat moest ik daar in mijn uppie tussen allemaal mensen die samen met iemand waren? 

Het feit dat ik 5 minuten voor aanvang binnen kon lopen, dat er geen pauze was en dat ik na afloop ook gelijk weg weg zou kunnen gaan, deed me besluiten om toch te gaan. Als mijn pet er niet naar stond zou ik niet hoeven socializen, zag ik een leuke voorstelling en had ik een leukere avond dan thuis op de bank.
Toen ik mijn plekje in de zaal opzocht was mijn vrees gelijk weg: ik bleek de stoel te hebben naast een loopmaatje met wie ik tot 3 jaar geleden regelmatig hardliep in de loopgroep. We hadden elkaar al een poosje niet gezien, en ik was ineens niet meer alleen. Het was een leuk weerzien!

Edwin Evers trad op met zijn band. 
En het liedje dat ik vandaag plaats raakte mij in het bijzonder. 

Als er een nieuwe liefde in je leven is dan kan dat ontzettend kwetsbaar voelen. Stel dat de liefde over gaat, niet mogelijk blijkt... stel dat alles wat met een nieuwe liefde jeu aan het leven geeft ineens voorbij is... stel dat alles wat die liefde je brengt ineens voorbij is.... dan blijf je over met een gebroken hart, in een zwart gat, en in een immense stilte. Dan moet je weer helen. 

En het kan elk moment gebeuren. De omstandigheden kunnen ideaal zijn. Of niet. Maar hoe de situatie ook is: je kan nooit in iemands hoofd of hart kijken en het kan zomaar ineens over zijn. 
Iedere dans die je samen danst kan de laatste zijn. Of misschien is de laatste dans wel al geweest. 
You'll never know. 

De kunst is dan om je niet te laten leiden door angst. Je kop nog wat dieper in het zand te steken en te genieten van wat de liefde je brengt.

Dit liedje kwam heel hard bij me binnen. En in stilte liet ik een traan lopen over mijn wang. 
Om vervolgens mijn kop weer lekker diep in het zand te steken en keihard te genieten van wat alles me brengt. 

Wil je mee zwijmelen? 
Plaats dan hier je link. 






 

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

6 opmerkingen:

  1. Ik kan me er iets bij voorstellen hoe je je voelt, ik ben ook een keer opnieuw begonnen. Ik heb me toen de instelling aangemeten, dat het mooi was wat me/ons overkwam, doch gezien de complexe omstandigheden kon het ook op niets kunnen uitlopen of een andere koers krijgen, maar wat we in die periode meemaakten kon ons niet meer afgenomen worden. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik goed tussen -en in- de regels zindert er een angst in jou, ik hoop en wens je van harte toe dat die zsm als sneeuw voor de zon verdwijnt en er alle ruimte is voor dat genieten. En dan met je hoofd omhoog, neus in de wind ipv je 'kop in het zand' want er is zoveel moois te zien

    Je muziekkeuze is uiteraard altijd goed, al verschilt onze smaak dan behoorlijk ;-) maar deze keer ben ik het volkomen met je eens.

    Fijn weekend meid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat speelt er weer veel in je leven. Ik begrijp jouw angst wel. Ik hoop dat ze ongegrond is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ☝️was ik Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk wel dat ik het mij kan voorstellen. Maak zoiets van dichtbij mee met mijn broer, die volop geniet van zijn nieuwe relatie en ik gun het hem zo net zoals ik voor Jou blij ben dat er weer liefde in je leven is. Wat een prachtig nummer heb je uitgekozen😍

    BeantwoordenVerwijderen