vrijdag 2 februari 2024

Zwijmelen op Zaterdag: Layla and Night Swimming

 



Vandaag plaats ik twee nummer in de zwijmel. Ik hoorde van de week namelijk een leuk weetje op de radio. 
Ik zette de radio aan bij het outro van het Nummer Layla van Derek & the Domino's. 
En ik dacht eigenlijk dat ik naar het intro van Night Swimming van REM luisterde. 
Nog geen paar seconden later werd, stomtoevallig, uitgelegd waar mijn verwarring vandaan kwam. 

Het nummer Layla en Night Swimming zijn opgenomen op dezelfde piano.

De piano in het outro van Layla valt eigenlijk niet te missen, want het begint al een soort van op 3.20 van dit ruim 7 minuten durende nummer. 

Luister naar de piano van Layla, en schakel daarna direct door naar Night Swimming.



Nou, is het niet een énig weetje :-) ??!! 

Wil je mee zwijmelen? 
Plaats dan hier je link. 





 



You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

3 opmerkingen:

  1. Hergebruik in de muziek... als het ware, niks nieuws onder de zon maar kan wel tot heel aangename (en ook die van het andere soort) verrassingen leiden

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat apart dat ze met dezelfde piano opgenomen zijn, is duidelijk te horen. En dat je er enkele seconden na elkaar achter komt is heel bijzonder te noemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Layla overbekend, Nightswimming was mij onbekend, maar dat zegt niet alles. Wel knap dat ze die piano zo'n 20 jaar goed in orde hebben gehouden, want zoveel tijd zit er tussen die twee opnames. Jim Gordon zou overigens dat piano-stuk gejat hebben van zijn ex-vriendin Rita Coolidge...

    BeantwoordenVerwijderen