vrijdag 29 maart 2024

Zwijmelen op Zaterdag: don't look back







Vorige week was ik onverwachts weer terug op het Pieterpad. 
Ik was door mijn vriendin Bianca, die nu in het oosten des lands woont, uitgenodigd voor een avondje schouwburg. Er was een prima vertolking van de nummers van Queen! Het leek ons leuk om de volgende dag samen weer een stukje van het Pieterpad te lopen. 

Met Bianca had ik in 2022 een paar etappes achter elkaar gelopen en we zijn allebei in ons eigen tempo verder gegaan met het pad. Ik had het pad inmiddels voltooid. Maar zij was tot Vorden gekomen. 
Haar volgende etappe zou Vorden-Zelhem zijn en laat dat net de etappe zijn geweest waar ik een pijltje gemist had en totaal verkeerd gelopen was. 
Ik heb uiteindelijk Zelhem bereikt, maar niet volgens het boekje. 
Geen enkel probleem. Een pad is uiteindelijk ook maar een bedacht iets, maar in mijn hoofd zat het toch nog niet lekker. 
Een mooie gelegenheid om dit stukje ook weer even recht te zetten!  

Het was weer een mooie wandeling. Koud, maar droog. En heerlijk om het vroege voorjaar te snuiven! 

Kasteel Vorden


De voedstappen van de dames die het Pieterpad bedacht hebben. 
Had ik de vorige keer gemis. Gewoon overheen gelopen zonder het te zien. 


Eindpunt Zelhem. De heks met 1 klomp. 


En het liedje vond ik wel toepasselijk bij deze etappe. 
Walk and don't look back, van Mick Jagger en Peter Tosh. 
Want soms is het leuk om al wandelend wél terug te kijken op een stuk dat je al gelopen hebt. 

Ik hoop dat ik heel snel, afhankelijk van het weer, misschien komend weekend al, weer terugkeer naar het Pieterpad, maar dan een stuk Zuidelijker. Ik wil het Pieterpad verbinden met het grenslandpad en lopen van Montfort naar Thor. 
Het is niet echt een bestaande etappe, maar ik vind het leuk om deze twee paden met elkaar te verbinden om zo  uiteindelijk een rondje Nederland te kunnen lopen. 



Wil je mee zwijmelen? 
Plaats dan hier je link. 





 


You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

3 opmerkingen:

  1. Terwijl je wandelet voor- en achteruit kijken... mag best, het tempo in de muziek past er wel bij, de tekst misschien iets minder maar wat boeit t ... Je gheniet er van.... en dan ook nog en avondje schouwburg erbij .... dat alles in prima gezelschap...

    ik kan me een slechtere start van het weekend voorstellen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je eigen weg gaan blijft altijd de beste keuze. Leuk om weer een wandelverslag te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker hé dat wandelen, het geeft mij altijd weer innerlijke rust. Komende donderdag ga ik met een vriendin het Pieterpad vervolgen. Ik ga er van uit dat wij een keertje samen kunnen wandelen. En anders gewoon wat plannen, dan ligt het vast. Jij bent druk en ik ben altijd met van alles en nog wat bezig, en dan is iets plannen de beste optie. Fijne Paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen