vrijdag 3 mei 2024

Zwijmelen op Zaterdag: What love can be

 


O mensen, ik ben weer terug thuis van de pelgrimstocht en god, wat mis ik het. 
Het buiten zijn. De bossen. Het frisse voorjaarsgroen. Het dagen op pad zijn en geen mens tegen komen. Het maar 1 doel hebben op 1 dag. Het gezelschap van Kleine Tas. Ik verlang zelfs bijna terug naar de kou, de regen, de sneeuw en de hagel. 

De verslagen zullen ook hier op het blog verschijnen. Maar nu nog even niet. 
De week begon weer als een rat-race. 
Aan alle kanten kwamen de dingen die aandacht vroegen weer op me af.

De zwijmel heeft ook nog even niet te maken met mijn vakantie. 
Het is een liedje van een verzamel-cd die ik kocht, voor een euro bij de kringloop, vanwege mijn kapotte autoradio. 
Iets met rock-love-songs ofzo. Heb ik weer even wat anders om naar te luisteren in de auto, want mijn cd-speler doet het nog altijd wel. Als ik het cd-tje zat ben, breng ik hem weer terug aan haal ik een nieuwe. 

Dit liedje heb ik gekozen omdat ik het ontzettend zwijmelwaardig vind. Hemeltjelief... wat een drama! 
En toch kan ik de tekst en het gevoel volledig volgen, want liefde is gewoon soms ook gewoon drama. 

Ik kon de song niet plaatsen, qua tijd. Was het jaren '70? Of toch later?  Ik kon de band niet plaatsen. 
Kingdome Come blijkt een Duitse hardrock band te zijn. (Ha! daar is de link met mijn vakantie. Ik had gewoon moeten vertellen dat ik expres een Duitse band had uitgezocht... maar helaas... pas nu ik het type zie ik het bruggetje, en ik ben dan ook zo eerlijk om dat gewoon zo te vermelden). 
Een Duitse hardrock band uit de jaren '80 dus. En zie de video-clip: dat het uit de jaren '80 is, is eigenlijk gewoon overbodig om te vermelden. 

Ik plaats 1 foto die het weer van de vakantie wel samenvat. De rest van de verslagen volgen in de komende zwijmels. 12 dagen hebben we gelopen. Ruim 140 kilometer. 
Ik ga jullie dus 12 weken lang lastigvallen met verhalen van al het moois wat we op het pad tegenkwamen. 





Wil je mee zwijmelen? 
Plaats dan hier je link. 



You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

3 opmerkingen:

  1. Ik wacht de Zwijmel wandel verslagen met ongeduld af. Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "Drama" is dat niet simpelweg één van de vele synoniemen van 'liefde'?
    Hoe dan ook... zonder liefde geen leven, en een leven zonder drama is dodelijk saai ;-)

    Welkom terug dan maar... .en kom maar op met die verhalen. Ik doe het je dan wel niet na maar ze lezend meebeleven kan dan weer wel .

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben benieuwd of ik kan reageren. Het lukte de laatste blogs niet. Nu maar anoniem oftewel Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen