vrijdag 28 juni 2024

Zwijmelen op Zaterdag: The Bard's Song




Het is voorbij. Het is klaar. De Graspop Metal Meeting 2024.
Na 4 dagen in de bubble moest ik toch echt weer terug naar het echte leven. Wat was het mooi. Wat was het afzien. Wat was het gezellig!

Het was Graspop in afgeslankte vorm. De parkings waren gesloten vanwege de hevige regenval. Dat betekende dat we ook niet met de auto de camping konden bereiken.
Dus na lang twijfelen, wel kamperen/niet kamperen, wel/niet slepen met je spullen in pendelbussen, besloten we dat Bergen op Zoom het thuishonk werd, en dat we iedere dag op en neer zouden gaan naar Dessel.
Het ploegen, soms enkeldiep door de mudder was zwaar. Het nergens even lekker kunnen zitten/liggen was zwaar. Het alle dagen naar bed gaan toen het weer licht werd was zwaar. Maar wat waren de mensen gezellig. En wat was de muziek vet! En uiteindelijk de laatste dag: toch nog zon. Compleet met insmeren. En liggen en chillen. Op een vuiliszak, want modder was nog altijd overal.
 
Het was leerzaam. Ik heb ontdekt dat modder stinkt. Naar vieze prutslootjes.
Je hebt ook verschillende soorten modder:
Er is natte modder waar je tot je enkels inzakt, en waar met een beetje pech, je schoenen vollopen met water als je net iets te hard wegzakt. Je hebt droge modder. Dat is beter dan natte modder, maar daar zuigen je schoenen in vast. Het beste is de harde, platgetrapte modder. Maar die modder kan ook ineens weer veranderen in natte, enkeldiepe doorploegmodder.
Echt. Ik kan geen modder meer zien. Ik kan de geur níet meer ruiken.
Ik was blij dat ik iedere avond thuis een schone wc, een schone douche en een zacht bed trof. Maar dat we het kamperen nu niet beleefd hebben vind ik toch wel heel jammer.

Ik heb besloten dat ik volgend in de herkansing gaan. Dan alstublieft met een beetje meer zon!

Om even aan te geven: dit was de grasmat op dag 1, vóór de ingang van het festivalterrein. 



Op dag 2 zag de 'grasmat' er zo uit: 




En dat was niet alleen vóór de ingang, maar eigenlijk gewoon op het hele terrein. 

Maar dan ook nog even een zonnige foto van de laatste dag! 



En tja... wat moet je uit 130 bands, die ik lang niet allemaal heb kunnen zien, wat veelal 'een bak met herrie'is, kiezen als Zwijmel? 
Het is The Bard's Song van Blind Guardian geworden. 
Ik móest van Kleine Tas de tekst van dit nummer uit mijn hoofd leren, en toen ik er stond wist ik waarom.
Blind Guardian is in Duitsland veel populairder dan in Nederland. Ik heb een youtube gekozen van Wacken, een groot festival in Duitsland. Op dit filmpje is er veel meer publiek, maar het geeft aardig de sfeer weer van hoe het optreden op Graspop eruit zag. 

Wil je mee zwijmelen? 
Plaats dan hier je link: 



You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

1 opmerking:

  1. Gelukkig mogen smaken verschillen ;-) Wat ben ik blij, dubbelblij zelfs, dat ik daar niet hoefde te zjn maar dat jij wel volop genoot.
    Het zal je niet verbazen dat ik na enkele seconden de luidspreker van mijn flap op 0 terug zette ;-)

    HOe dan ook... ik wens je een heel fijn weekendn natuurlijk en vooral veel van dit soort 'hoe heet het' zodat je volop kunt genieten van dat wat jij zo leuk vindt.

    BeantwoordenVerwijderen