vrijdag 12 januari 2024

Zwijmelen op Zaterdag: Mensen leren kennen



Ik had in mijn blog nog niet verteld over de Nieuwe Mensen Leren Kennen. De NMLK. 

De NMLK is een app, waar je lid van kan worden en waar je dus nieuwe mensen kan leren kennen. 
Niet dat ik nu zo nodig nieuwe mensen wil leren kennen, ik heb heel veel vriendinnen en kennissen, maar er zijn wel eens momenten waarop ik zin heb om iets te doen maar ik weet niet wat of met wie. 
Of ik wil iets gaan doen, maar niet in mijn eentje. 

Op de NMLK komen activiteiten voorbij waar je dus, als je zin hebt, bij aan kunt haken. 
Het kan vanalles zijn. Bioscoop bezoek, theater, wandelen, museumbezoek, lezingen, concerten, borrelen, lunchen, spelletjesavonden. 
Of je kan, als je iets leuks hebt, maar je hebt niemand om ermee naartoe te gaan, zelf een evenement aanmaken waarbij mensen dan bij jou aan kunnen haken. 
Kan best weleens handig zijn. Ik durf en doe intussen steeds meer alleen.
Bioscoop, concerten, binnenkort voor het eerst alleen naar het theater... Maar allen... dat is niet in alle gevallen even fijn. 

Het is met nadruk geen datingsite, maar daten is niet verboden, en dat er relaties ontstaan is ook niet verboden :-). 

In december was ik, samen met Kleine Tas, een heel weekend weg met de NMLK. 
We zaten met een paar honderd NMLK-ers op een klein vakantiepark. 
Er waren allemaal workshops en activiteiten georganiseerd, er was een feestavond en eten en drinken was inclusief. 
De sfeer was heel open en gezellig. We zaten met 4 onbekende mensen in een huisje. En als je ging eten was het ook heel normaal dat je juist bij iemand aanschoof in plaats van dat je een leeg tafeltje zocht. 

(Ik heb het alleen geen heel weekend vol gehouden, want ik ben eigenlijk niet zo heel sociaal en na een avond feest, een dag sociaal doen en nog een avond feest, was mijn sociale batterij leeg en was ik totally overprikkeld en ben ik zondagmorgen vroeg naar huis gereden). 

Ik ga het gewoon een jaar proberen. Kijken wat het me brengt. Mss kom ik nog op mooie plekken waarvan ik niet zelf bedacht dat ik ze kon bezoeken, of ontmoet ik leuke mensen.

En bij het 'nieuwe mensen leren kennen' vond ik dit leuke liedje van Harry Jekkers. 



Wil je mee zwijmelen? 
Plaats dan hier je link. 




You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

2 opmerkingen:

  1. Oh joh, wat leuk, net zoiets als KLUP dus (https://kluppen.nl/ of ook via een app) .... En ja net als jij ben ik geen mensenmens en is mijn sociale batterij altijd snel leeg dus mijn bewondering heb je wel voor het feit dat je ging en ook nog eens zo lang wist vol te houden.
    Het idee erachter is prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een hele grote kennissenkring, en net als Jij heb ik wel eens iets wat ik wil doen, maar moet dan toch alleen. Zo'n app is dan een uitkomst. Ik was altijd heel verlegen en daarom vaak alleen als ik ergens naar toe ging. Tegenwoordig maak ik makkelijker contact met anderen, maar voel mij in grote groepen nog steeds niet op mijn gemak. Misschien ga ik toch eens in die app kijken... Ik wil graag een museum bezoeken maar wil niet alleen

    BeantwoordenVerwijderen