dinsdag 25 september 2012

stickers plakken


Het gewichtsbeheerssysteem is hier nog steeds niet helemaal onder controle.
Of in Jip en Janneke-taal; het lukt nog niet altijd even goed om af te vallen.

Een paar weken hou ik het vol. Dan laat ik de touwtjes weer vieren.
En ik wil gewoon heel graag nog weer een keer een halve marathon lopen. Hoe minder je dan meesjouwt bij elke stap, hoe makkelijker dat gaat. Ik zou het dus gewoon een keertje wat langer vol moeten houden.

Dussss... ik heb er een nieuwe troef tegenaan gegooid. Een soort stickertjes/beloningssysteem. Maar dan anders.

Voor de laatste 6 kilo heb ik mezelf een armband kado gedaan. Die kan ik vullen met stenen ('chunks' noemen ze die). Bij iedere kilo die ik kwijt ben, mag ik van mezelf een nieuwe steen kopen. Vrijdag mag ik mijn tweede steen kopen :-).
Iedere steen heeft een symbool, met een betekenis. Sommige symbolen  met een hoog 'het zal wel'gehalte, maar andere symbolen passen toch wel weer beter bij me. 

Als ik de armband overdag draag, dan helpt het me om mijn doel voor ogen te houden als ik even een zwak moment heb. En nee, zo'n lege armband is ook helemaal niet leuk om te dragen. Die moet gewoon zo snel mogelijk vol.

Nou ja... 1 blik op mijn pols, en jullie weten hoe het ervoor staat.
Ik hoop heel gauw vol trots een hele volle armband te kunnen laten zien.

En o, ja... ze hebben er ook riemen van. Die koop ik hierna: die zal ik dan hard nodig hebben!

14 opmerkingen:

  1. Wat een goed plan zeg! Je bent straks mooi slank en dan heb je ook nog eens een mooie armband! Succes hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je reacties. Ik duim voor een volle armband.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 6 november zien we vast en zeker een volle armband! Succes Natasja, je kan het!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ga voor een pond per week, dus voor het einde van het jaar is ook oke :-)

      Verwijderen
  4. Hi Natasja,

    Super goed op weg.... enne het helpt je echt qua tijd hoor met die halve marathon. Wat mij helpt is minder eten voor ik ga rennen. Wel eten maar de helft van wat ik normaal zou eten. Je gaat dan eerder over op de vetverbranding. Ik ben ook heel bewust gestopt met sportdrank na het rennen.

    keep running,

    Dorothé
    http://djaktief.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor de tip. Ik hou hem in gedachten!

      Verwijderen
  5. Het gaat je zeker lukken Natas! Hardlopen en spinning, DE ideale combinatie. En met Kerst is jouw armband vol.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die armband moet je in elk geval niet dragen tijdens de halve marathon: veel te zwaar met al die stenen ;-) Succes met je dieet. Het lukt je vast!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed idee... Ik heb er ook 1, maar hoef hem niet zo snel vol te hebben. Ik heb dan ook niet een reden. hihi groet en succes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk idee. Hoor van sommige mensen dat ze er hele verzamelaars zijn. En zo te zien werkt het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik had ook nooit discipline. Tot ik zes weken geleden die artroseaanval kreeg en en passant te horen kreeg dat zowel mijn suiker en cholestorol te hoog was en dat mijn nieren ook een stuk beter konden. Ik ben meteen op dieet gegaan. Geen suiker, geen zout, geen boter meer op brood etc. Nu, na die zes weken heb ik zojuist het zoveelste gaatje in mijn broeksriem geboord. Het werkt en ik voel me, los van de artrose, stukken beter. Het kost wat moeite, maar er is dus ook een beloning. Dat helpt om het vol te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is de grootste beloning hè, het zien van het resultaat. Goed bezig Plato!

      Verwijderen