zaterdag 29 september 2012

Het is tijd voor....



Kijk eens wat ik een handige gadget tegenkwam: Een beeldhorloge!
Speciaal ontworpen voor mensen met een beperking die moeite hebben met het plannen van hun activiteiten. Door middel van foto's of pictogrammen laat het horloge zien dat het tijd is voor... eten, drinken, sporten, slapen, tandenpoetsen... noem maar op!

Hier is echt aan alles gedacht.

Als je gewoon het horloge wil dragen als horloge, dan kan dat. Dan zie je gewoon een digitale of analoge klok.



Je kan ook een zandloper op het scherm mee laten lopen, zodat je kan zien hoe lang je activiteit nog duurt.



Je kan bladeren naar je volgende activiteiten, zodat je weet wat je nog meer moet doen vandaag.

Alle activiteiten voer je in in de computer, via een website. Ontbrekende pictogrammen kun je zelf ontwerpen. Het mobiele dataverkeer doet de rest.

Meer lezen? Dat kan op www.beeldhorloge.nl.

Ik zou hem weleens een poosje op proef willen hebben :-).

Enige nadeel is de prijs. Een kleine 280 Euro en een tientje per maand.
Ik hoop dat hij dan wel waterdicht is, want daar zie ik het fout gaan.

Of staat er vóór de picto 'douchen' een picto met 'doe je horloge af' ?

5 opmerkingen:

  1. Goh wat een super ding! Ik ga de link ook op mijn blog zetten, is ook echt iets voor mensen met (beginnende) Alzheimer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja... mijn oog viel er op vanwege een pdd/nosser in da house. Maar er zijn natuurlijk tal van situaties waarin mensen er steun aan kunnen hebben.

      Verwijderen
  2. Een leuk hebbedingetje voor de meeste mensen, misschien wel noodzakelijk voor een andere groep. In elk geval knap dat er mensen zijn die zo'n ding kunnen construeren. Maar voor ik er ooit aan begin zal ik eerst maar eens proberen gewoon een zakagenda bij te houden. Want dat ding ligt maar een beetje te slingeren in de kast omdat ik te lui ben hem te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ontworpen door een vader met een auitistische dochter in groningen. gevalletje: ik wou dat ik het kon bedenken.

      Verwijderen
  3. Grappig, dit horloge kende ik nog niet. Ik weet niet of ik het een aanwinst vind. Al die dingen die je moet doen, stapelen zich voor mijn gevoel veel meer op. Nee, hoe minder afhankelijk van apparaten, hoe prettiger ik het vind.

    BeantwoordenVerwijderen