maandag 23 september 2013

Boodschappenlijstje

3 a 4 spijkerbroeken voor Jip.
Van de week paniek. Om 10 voor 8. Ik had al op de fiets moeten zitten naar het werk. 'Ik heb geen broek om aan te trekken', zei Jip.
Inderdaad. Alles in de was. 1 broek was te groot. Geen riem aanwezig. Andere broeken aan stukken op de knieën. Of te strak. Of hoog water. Te koud voor het zomergoed.
Trainingsbroek aan naar school? Dat is een no go.
Gelukkig lag er nog 1 in de wasmand, redelijk bovenop, zonder vies nat goed erop.
Eigenlijk ook een no go... maar nood brak deze wet.
'Mag het van de Hema zijn' vroeg ik?
Gelukkig... het mag nog van de hema zijn. 'Als het maar lekker zit!' Dat scheelt weer tientallen euro's.

1 riem.
Zie bovenstaande, om in noodgevallen toch de te wijde broek aan te kunnen trekken.

1 babykado.
Voor de babyshower van 'my first Brasilian Girlfriend'. 
Mijn eerste babyshower in mijn leven. Samen met Janneke ben ik uitgenodigd. We gaan het zien en beleven.

1 kado voor Janneke.
Ze wil een rugzak van 'Eastpack'. Voor haar verjaardag. Want dan heb je levenslang garantie. Da's ff handig!!!

Sokken.
Drama... de hoeveelheid enkele sokken die ik altijd tot een paar moet zoeken 's morgens. #tijdverspilling. Dat gaan we anders doen. We vergroten de kansen door meer sokken van hetzelfde soort aan te schaffen.
Sokken voor mij en voor Jip.




Bibliotheek.
Telaatgeld gaat tegenwoordig per dag. Het boek is amper gelezen dus heeft me alweer teveel gekost.

Zwart blousje voor de sportschool (receptiewerk).
Oude blousje is te vaak te heet gewassen (zullen we het daar maar op houden?) en past daarom niet meer.
(Noteert: Bonnetje bewaren!)

1 winterjas voor Jip.
Om de paniek van van de week te voorkomen als het van de week ineens koud is. Hij heeft ook niets hangen wat hij eventueel wel aan zou kunnen. Lastige opdracht. Geen idee wat hot is or not bij die jongens.

Kaartje voor mijn zwager.
Wat een weekend weg had moeten zijn eindigde in bijna 4 maanden ziekenhuis en zorghotel. Zaterdag mag hij eeeeeiiiiinnnnndddddeeeeelijk naar huis.

Postkantoor.
Om de merchandise van No Guts No Glory op te sturen voor de volgende actie: 
No Guts No Glory Harley dag

Roomboter en eieren.
Janneke heeft een receptenboekje gekregen voor cupcakejes. De ingrediënten zijn al dagenlang niet op voorraad.


Ingrediënten voor een bokkepootjestaart.
Zaterdag wordt Janneke 10 (!!!) en omdat we Duitse vrienden over de vloer hebben, lijkt het me leuk om een echt hollands taartje neer te zetten.









4 opmerkingen:

  1. Tip: Er zijn clipjes te koop om sokken bij elkaar te houden in de was. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sokken: een drama! Ik heb hier een hele mand vol halve paren liggen met de hoop dat het ooit nog goed komt. En ik gooi niks weg. Want gegarandeerd: als ik ze weggooi duikt de ontbrekende sok op ....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Naast dat ik veel sokken heb die hetzelfde zijn stop ik ze altijd in een wasnet.Houd de boel lekker bij elkaar en voorkomt onnodig zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En zo vliegt het geld dus je zak uit... Ik koop meerdere paren dezelfde sokken, zodat ik van die losse zakkenellende af ben. Scheelt een hoop ergernis :D

    BeantwoordenVerwijderen