vrijdag 24 november 2017

Zwijmelen op Zaterdag: Let There Be Rock!

Ga ik het doen vandaag in deze zwijmelrubriek? 
Jawel... ik doe het. Ik gooi er gewoon een bak met herrie in.
Als eerbetoon aan gitarist Malcolm Young, oprichter/gitarist van AC/DC, die eerder deze week overleden is. Een bericht waar hier in huize C. veel aandacht voor was, omdat met name Jip erg geraakt was door dit bericht. Weer een Rock-virtuoos verdwenen van deze planeet. 
En ik plaats het ook omdat ik er een verhaaltje bij heb...

Zoon Jip heeft er namelijk een enorme hekel aan dat het momenteel hip is bij de chickies op zijn school om shirtjes te dragen van rockbands, terwijl die meisjes niet eens de band, of nummers van de band kennen. Met name het Nirvanashirt was bij hem op school erg populair, vanwege de grappige smiley.


Jip heeft daarom als stelregel, dat als je een shirt van een band wil dragen, dat je dan toch wel minimaal 3 titels van nummers van de band op moet kunnen dreunen zonder er over na te hoeven denken. 

Voor Jip zelf, de muziekkenner hier in huis, hebben we de regels aangescherpt. Als hij zelf een bandshirt wil, of een badge wil dragen op zijn jasje, dan moet hij naast 3 albums, op zijn minst de naam van de drummer van de band weten.


Vorige week was ik met mijn dochter kleren kopen bij H&M. E
r was een rek met 1+1 gratis. Daar zag ze wat leuks hangen en er hing een AC/DC shirtje naast. Helemaal leuk toch, zo'n gratis AC/DC shirt? Dochter Janneke is geen fan van AC/DC, maar we vonden het leuk om het shirtje mee te nemen, al was het maar om Jip ermee te treiteren. Nu lukte het haar prima om 3 nummers van AC/DC op te noemen, maar ons plannetje was gelukt. Jip reageerde naar verwachting: hij was pissed off.
Nou ja... ik kan alleen maar zeggen... ze ziet er prachtig uit in haar AC/DC shirtje, toch?


Het is onmogelijk denk ik om over AC/DC te praten en daar dan een rustig zwijmelrubriekwaardig nummer bij te plaatsen. Ik moet dat denk ik ook niet willen. Zoekend op youtube kwam ik dit tribute aan Malcolm Young tegen van één van mijn favoriete bands: the Foo Fighters. Let There Be Rock!


Oke... dan ook nog even het origneel. Ik vind dit echt een supergrappig fimpje van een hele jonge AC/DC uit 1978:






10 opmerkingen:

  1. À whole lot of Rosie is verdwenen? En laat dat nou net een liedje zijn dat ik kende. Misschien wel symbolisch. Leuke foto's van je kinderen.

    Groetjes,

    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Jaaa.... Sorry! Die had ik eerst geplaatst. Maar de uitvoering die ik plaatste, zat de betreffende gitarist niet in. Hoewel die uitvoering heel goed was. Maar dan klopte mijn verhaaltje niet meer. Dank voor je compliment over de foto's.

      Verwijderen
  2. Dankjewel voor die bak met herrie.. Hahaha, maar wel heel leuk je verhaal erbij! Ik ken het nummer echt niet.
    Is dat je zoon met die lange krullen? Mooie kids hoor!
    Kan me voorstellen dat er menige muziek-discussie wordt gevoerd in huize C. ;-)
    Fijne zwijmeldag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede regel. En ook prima dat zoon zijn eigen shirtjes versierd op de naaimachine.
    Het is al bijna klassieke muziek, vooral die uit 1978.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kende het nummer niet echt....maar vaag rinkelt wel ergens een belletje... niet zo mijn dind ;-)

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het rockt de de log uit. Ik hou er nog steeds van.
    Mooi foto's van je kinderen.
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt een bak met herrie maar wel lekker.
    Mooie kinderen en leuk die pubers in huis.
    Soms niet natuurlijk maar ik vond het een mooie tijd. Ze hielden ons mooi bij in de tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Even weer een paar lekkere stukken puur! Net als die kinderen van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige kinderen. De muziek sla ik even over .... advies van de uroloog.

    BeantwoordenVerwijderen