zaterdag 21 maart 2020

Zwijmelen op zaterdag: Soldier On

Vorige week schreef ik dat ik het maar een rare week vond. 
Dat deze week nog veel gekker werd, dat had ik deels kunnen voorzien. Maar hoe onwezenlijk het zou voelen... dat weet je alleen maar als het zo is... 
Ik heb het allemaal vanaf een afstand op the socials en televisie gadeslagen maar niet beleefd. 
Ik lag ziek in mijn bed. No worries. Niet doodziek ofzo. Maar ik moest me wel gewoon aan de ophokplicht houden. En eigenlijk vond ik dat wel prima zo. 

Volgende week zal ik vermoedelijk weer beter zijn en mijn veilige cocon moeten verlaten.
De reis naar Portugal die ik donderdag zou maken met mijn vriendin gaat niet door. Ik zal 'gewoon' moeten gaan werken. Weer in contact moeten komen met mensen, want de praktijk waar ik werk draait gewoon door.
En hoewel het een soort storm is waar we allemaal in zitten, voelt het ook als stilte voor de storm. Het ergste zal nog komen. En ik ben daar best een beetje bang voor.

Dit raakt iedereen. Klein leed. Groot leed. 
Mensen verzinnen dingen om het leed kleiner te maken. En dat is mooi.
Om maar even bij de muziek te blijven: veel artiesten streamen hun optredens zodat we  vanuit de huiskamer de optredens kunnen kijken.
Vandaag om kwart voor 9 werd op heel veel radiozenders in Europa het lied: You'll never walk alone gedraaid. 
Mijn favoriete Nederlandse band DeWolff riep radiozenders op om Nederlandse artiesten te steunen door zoveel mogelijk muziek van Nederlandse artiesten te draaien.
Kink FM pikte dit op door vandaag alleen maar Nederlandse muziek te draaien.

Dus daarom een prachtig plaatje van de Nederlandse band Di-Rect vandaag: Soldier On.
Een song over moed.
En ik kies voor deze versie omdat de zanger zo illustratief voor deze tijd door een lege tv-studio loopt.
Blijf moed houden. Blijf binnen. Blijf gezond. Blijf veilig. 





Soldiering on woman, you're always true to form
Just keep on pushing your shopping cart through the storm
Most people buy it, but you feel it's one that we can no longer afford
You stopped believing in our story, you say it's way too short

Ain't nobody out there as brave as you, you're holdin' your own
A million different voices that are trying to break you just listen to one
The one that's inside you, and soldier on You're governed by the winds that reign
You armed yourself with a flower chain and a broken cane 
Nobody cares how you feel like they think your heart doesn't bleed the same
We wouldn't hear the truth if it cried in our faces
Ain't nobody out there as brave as you, you're holdin' your own
A million different voices that are trying to break you
Just listen to one The one that's inside you, and soldier on

Meezwijmelen? Plaats hier je link.

You are invited to the Inlinkz link party!
Click here to enter

6 opmerkingen:

  1. Fijn dat jouw gezondheid ok is. Ik begrijp je gemengde gevoelens. ik stuur je een hart onder de riem. Ik hoop dat het aankomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig dat het geen corona was. Jullie moeten toch maar gewoon door werken. Lijkt me best eng om toch steeds weer te moeten gaan.
    DWDD maakt een doorstart zo zonder publiek en met zijn toch wel hele speciale uitzendingen.
    We kunnen wel wat bemoedigende muziek gebruiken.
    Fijn om naar te luisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het vervelende is... de directie kan ervoor besluiten om alleen spoed te behandelen. Doen ze niet. Waardoor ik het gevoel heb onnodig risico te lopen en waardoor we niet bijdragen aan het afvlakken van de curve.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien dat de praktijk toch nog sluit als de corona nog verder oprukt.Je zou toch denken dat juist in het Brabantse de ogen wijd open zijn gesperd.DWDD het zijn bijzondere uitzendingen als ik nog mee zou doen met de zwijmel zou het André zijn van gisteren.Hou je haaks.❤matroos Dieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niet te geloven dat je door moet werken in Brabant. Hebben de eigenaars last van het geld-virus?
    Trouwens een mooie muziekkeus. Vandaag pas beluisterd.

    BeantwoordenVerwijderen