zaterdag 4 mei 2013

twiedeltwiedeltwiedeltwiet

Eindelijk weer tijd voor wat freubelprojectjes.

Omdat we niet op vakantie gaan, vind ik het leuk om de kinderen af en toe iets extra's te geven. Liefst iets waar ik ze ook even een paar uur zoet mee kan houden.

Gisteren waren we even in de hobbywinkel voor nieuwe stofvoorraad voor het zelfmaak project van het 'Onvermijdelijk Avontuur' .
*** klik ***

Janneke wilde ook een knutselwerkje uitzoeken.
En hoe fijn is het, dat ook voor dit soort dingen weer tijd is, nu ik wat minder hoef te trainen.

Ze heeft gekozen voor een vogelhuisje en boekbinderslijm (zelf wel even het koppelteken op de juiste plaats zetten, anders zie je plaatjes voor je van hele andere vieze substanties! ).
Boekbinderslijm heeft de eigenschap transparant op te drogen. Handig voor onvaste kinderhandjes en te grote kwasten.
Wat restjes stof en lintjes uit mamma's lappenmand maakten het pakket compleet.


En na een paar uurtjes hard werken was dit het resultaat:


Superleuk!

Ik ben druk bezig geweest met naaien.
Een schattig schortje, voor een forummaatje van me. De opbrengsten gaan in de behandelpot voor mijn schoonzus.



En ik moet nog 22 paar pannenlappen (dat zijn 44 stuks! ) naaien voor de Lions Club.

Model: Klassiek


En de verfijnde versie van de 'Mannenlap' voor de kleine handen van mijn baas.


Zo zorgen we ervoor dat we ons geen moment hoeven te vervelen.
Heerlijk weer, dat gefreubel!





5 opmerkingen:

  1. Ziet er mooi uit allemaal.

    groetjes,

    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is nog eens je handen laten wapperen!
    En wat heeft Janneke een prachtig vogelhuisje gemaakt. Die hangen jullie toch zeker niet buiten?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie dingetjes hoor. Vrouwen onder elkaar he. Die kunnen dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor dat vogelhuisje en wat een handigheid, ben niet zo creatief wat dat betreft.

    BeantwoordenVerwijderen