vrijdag 4 september 2015

Zwijmelen op zaterdag: Stairway to Heaven

Ik had eigenlijk een hele andere zwijmel in gedachten, totdat gisteren deze uitvoering van Stairway to Heaven van Led Zeppelin voorbijkwam. 

Ik heb echt ademloos zitten luisteren.

Ik ga heel lui even copy-pasten.

Luister mee... en geniet...

De song wordt gespeeld door Ann en Nancy Wilson uit de band Heart, en op de drums vind je Jason, de zoon van de overleden Led Zeppelin-drummer John Bonhams. Led Zeppelin wordt tijdens dit concert gehuldigd voor hun hele werk en hun bijdrage aan de muziek, en frontman Robert Plant krijgt tranen in zijn ogen als hij zijn song hoort in deze gloednieuwe, unieke uitvoering.

”Stairway” is een song die live erg moeilijk uit te voeren is, door de opbouwende climax en de ingewikkelde zangstukken, maar Ann heeft controle over het lied en laat het publiek sprakeloos achter. Kijk mee tot aan 4:00 waar haar stem echt ten hemel stijgt.

Zo mooi, om de reacties van die ouwe Muppets in de loge te zien!


9 opmerkingen:

  1. Wow. Indrukwekkend. Dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo dan...dat staat als een huis! Prachtig! (jawel deze keer ben ik het volkomen met je eens *grijns*)

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad prachtig en zoals Marja zegt indrukwekkend.

    Fijne zaterdag,

    groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik baal hier zo van, mijn puter geluid geeft sinds een paar dagen geen kick meer. Dus nu kan ik niet luisteren. En Ann kan zo mooi zingen. Ik had het graag gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had deze al een keer gevonden, eerbetoon aan Led Zeppelin door Barack Obama. Meteen toen ik de clip startte liepen de rillingen weer over m'n rug, zo mooi vind ik dit nummer EN in deze uitvoering. Inderdaad. ontroering bij de overgebleven Zep's!
    De huldigingen en het optreden waren in het Kennedy Center in Washington op zondag 2 december 2012.
    Dat Jason hier op drums speelde had ik gemist. Er is ook een clip waar Jason een drumsolo speelt in video-duet met zijn vader...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. N.a.v. je reactie bij mij: ik had deze uitvoering geplaatst vóór ik ZOZ ontdekt had, maar wat mij betreft is het niet gauw te vaak! En ik denk dat "Stairway" en "Evermore" allebei een aparte plaats hebben in het repertoire van led Zeppelin.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eén woord..... PRACHTIG!!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen