vrijdag 11 augustus 2017

Zwijmelen op Zaterdag: Fashion


De vakantie is weer voorbij.
We hebben 3 heerlijke weken vrij gehad.
We hadden eigenlijk gewoon een simpele vakantie.
Bijna 3 weken in ons huisje bij zee, en tussendoor een weekendje met de tent naar onze vertrouwde stek in Duitsland.
Eigenlijk heb ik vooral genoten van het niets hoeven.
Kijken wat de dag je brengt.
Mijn vriendin omschreef het zo mooi: Je laten leiden door de sfeer en de zin van de dag.
En dat was heerlijk. Omdat dat thuis eigenlijk nooit kan. Er is altijd wel iets dat moet, of niet kan wachten tot morgen. Of maar vast gedaan kan zijn, omdat er morgen vast weer heel veel te doen is.

Ik heb genoten van het strand, van fietstochtjes, van onze mooie tuin...
Op regenachtige middagen deden we een spelletje, of maakte ik eindelijk een haakwerkje af dat al een jaar lang lag te wachten. Ondanks het wisselvallige weer (we hebben 1dag op het strand kunnen liggen, in Duitsland, langs de Rijn en het zwembad hebben we dit jaar niet eens opgezet) hebben we écht een hele fijne vakantie gehad.
En mijn tas met boeken (die moest gewoon weer mee, ondanks dat er meer dan 100 boeken op mijn e-reader staan... je zou eens zonder komen te zitten :-))) ) die is bijna helemaal gelezen. Blog hierover volgt...

Nu zijn we nog een weekend thuis voordat we weer aan de slag gaan.
En het begint een beetje te kriebelen hoor. Een beetje zenuwachtig word ik wel.
29 augustus begint mijn opleiding.
Twee middagen in de week ga ik naar Breda om een opleiding te doen tot coupeuse.
En ik ben zo benieuwd hoe ik het in hemelsnaam ga bolwerken.
Van de 3 vrije dagdelen in de week, blijft nog maar 1 ochtend over. En daarop zal ik de boodschappen en het huishouden moeten doen.
Naast de opleiding zal er ook huiswerk gemaakt moeten worden. Naaien, patroontekenen, examen opdrachten. En als ik dan ook nog het sporten een beetje bij wil houden...
Ik ga het wel zien.
Voorop staat dat ik enorm veel zin heb om eraan te gaan beginnen!

Daarom vandaag een liedje over Fashion in de Zwijmel.
Van David Bowie.
Om alvast een beetje in de stemming te komen.



10 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk! Vakantie vieren kan op tal van manieren...t enige dat telt is het genieten en dat hebben jullie gedaan, prachtig.

    David Bowie ... toch ook wel een heel bijzonder mens en artiest hè.

    Mooie plannen heb je. Ik wens je heel veel succes maar meer nog plezier. Ben benieuwd naar je creaties 😄

    Fijn weekend! Hou t vakantiegevoel nog maar de vast.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk! Vakantie vieren kan op tal van manieren...t enige dat telt is het genieten en dat hebben jullie gedaan, prachtig.

    David Bowie ... toch ook wel een heel bijzonder mens en artiest hè.

    Mooie plannen heb je. Ik wens je heel veel succes maar meer nog plezier. Ben benieuwd naar je creaties 😄

    Fijn weekend! Hou t vakantiegevoel nog maar de vast.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat jullie zo hebben genoten. Succes met al je goede voornemens. Neem je rustmomentjes wel op tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een grote plannen heb jij! Ik neem aan, dat je al zelf kleiding maakt. Patroon tekenen heb ik vroeger veel gedaan, kleertjes maken voor de kinderen, maar uiteindelijk toch een heel andere studie gedaan.
    Wat fijn dat je zo genoten hebt van je vakantie. En dan nu er weer lekker tegenaan. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bowie, de alleskunner maar die nog veel opstak van musicman Nile Rodgers

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke Bowie song.
    En wat fijn dat jullie een heerlijke vakantie hebben gehad. Altijd goed op weer opgeladen te zijn. Wat leuk die nieuwe studie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad, kunnen jullie weer even op teren!
    Bowie sla ik even over hoor.. ben ik echt geen fan van..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie voornemens en ik hoop jou eerste eigen ontworpen en gemaakte creatie eens te kunnen zien.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Spannend, een nieuwe opleiding. Het gaat je zeker lukken. Heel veel succes!

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fashion zegt mij weinig tot niets, omdat ik vaak kleren zoek (als ik al zoek) die niet in de mode zijn. Bowie was er meer mee bezig, denk ik, gezien de vele gedaantes die hij in zijn loopbaan aannam.
    Tja, je zou kunnen zeggen dat wij "altijd vakantie hebben", maar wij zijn ook net weer terug van een paar mooie weken elders. Veel plezier, en wijsheid bij het plannen van al die bezigheden!

    BeantwoordenVerwijderen