vrijdag 16 maart 2018

Zwijmelen op Zaterdag: Home

Het is alweer twee weken geleden dat we zo lekker los gingen bij het poppodium in onze stad.
Er traden drie tributebandjes op van Volbeat, Motörhead en de FooFighters.
En vooral die laatste... man, man...
Er circuleren filmpjes... ik wil het niet weten :-).

Vorig jaar zagen zoon Jip en ik de Foo Fighters op Rock Werchter. Dat was een mooi feestje.
Deze avond was er een Antwerspe Dave Grohl lookalike. (In your Honour is de naam van de band, ze zijn echt de moeite waard om te gaan zien, als je ze eens tegenkomt).
En ik denk dat ik het net zo naar mijn zin heb gehad als toen op Werchter.
Jip vond aansluiting bij een paar andere FooFighterFans.
Het was redelijk rustig voor het podium dus ze hadden alle ruimte om los te gaan.
Toen Jip samen met een andere andere gast op zijn knieën op de grond voor het podium luchtgitaar zat te spelen vroeg de zanger (zie Dave Grohl voor je met een Belgisch accent, haha) of die gekke gasten hiervooraan even uit de zaal verwijderd konden worden, 'want ze worden helemaal gek'.
Toen de zanger ook nog van het podium kwam om even met ze mee te pogoën kon het voor Jip helemaal niet meer stuk. Dit was trouwens wel het moment dat het voor moeders iets te wild werd en dat ik een stapje terug deed :-).



De  muziek was fijn, de energie van de zanger evenaarde die Dave Grohl. De andere bandjes waren ook prima, en we kijken terug op een heerlijk avond, samen met mijn vriendin Kleine Tas en haar lief.

Jemig.. wat kan je hier lekker lang op teren, op zo'n avond. En wat moet ik hier ook lang van bijkomen. Ik kan echt merken dat ik langzaam naar de 50 toe kruip...

Over een klein maandje gaan we in de herkansing. Dan is er een groot festival in Zoetermeer waar deze bandjes ook weer optreden. Ik heb mijn plekje voor aan het podium alvast gereserveerd hoor!

En de muziek voor deze zwijmel... 
Het is en blijft een zwijmelrubriek dus ik heb een rustig nummer van de Foo Fighters gekozen.
Een prachtig nummer, vind ik.
Het liefst plaats ik er één met bewegend beeld. Maar de albumversie vind ik toch het mooist.
Dus ik plaats er 1 met de lyrics erbij. Heb je toch nog iets te lezen tijdens het luisteren :-).



7 opmerkingen:

  1. Heerlijk blog waar de enthousiasme van af spat... en ja geen 20 meer zijn is wel te merken hè ;-)

    Namen van groepen die mij niets zeggen behalve dan vaag bekend voor komen omdat jij ze al eerder hebt genoemd ;-)

    Mooie muziek in je zwijmel, dat dan weer wel, WEns je alvasst heel veel plezier in Zoet.m. en voor nu een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie zwijmel. Geniet van al die heerlijke concerten met zoon en vriendin.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat heerlijk dat er weer een aan zit te komen. En nagenieten, ja dat kan lang duren. Maar mijn ervaring is dat ik ook steeds weer wil. Maar jong blijven we niet nee. Soms denk je dat voor heel eventjes om daarna weer met een knal op aardig terug te keren.
    Veel plezier straks in Zoetermeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo geweldig dat je dit samen met je zoon mee kunt maken!
    Enig foto van jouw enthousiasteling! Het nummer is inderdaad een echte zwijmel!
    Fijne zwijmeldag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met mijn zoon naar de muziek die hij mooi vindt? Echt niet. Maar omgekeerd geldt dat ook. Vind het wel eens jammer. Zo fijn dat jij zo kunt genieten met je zoon. Fijne muziek trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pogo jij niet??? :)
    lekker, zo voluit genieten met je zoon. Koester dat maar flink. En heerlijke zwijmel uitgekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik pogo niet :-).
      Maar mijn vriendin kwam wel thuis met een blauw oog doordat ze te dicht bij de moshpit stond :-).
      Een gedenkwaardige avond!
      En ja... ik blijf het bijzonder vinden dat wij elkaar zo vinden in de muziek én dat hij met zijn moeder op pad wil!

      Verwijderen