vrijdag 21 september 2018

Zwijmelen op Zaterdag: all I want is you


Een liefdesliedje van U2: All I want is you.
In mijn ogen (oké... oren dan) één van de meest ondergewaardeerde nummers van U2. Want jemig... wat vind ik dit een prachtig nummer!
Ze zeggen dat hij het nummer voor zijn vrouw schreef. Stel je voor als zó de liefde aan je word verklaard... Je leven zou klaar zijn.
Het verbaast me dat niemand het ooit eerder in deze zwijmelrubriek geplaatst heeft!
Ik moet ook eerlijk zeggen... hij was bij mij ook even van de radar verdwenen.

Er is bij dit nummer een prachtige clip gemaakt, die zich afspeelt in een circussetting.
Maar de clips die ik kon vinden op Youtube worden allemaal voor het einde afgebroken. Dat geeft kortsluiting in mijn hoofd dus die plaats ik niet. Maar ik heb hier wel een linkje naar een Vimeo.
Ik raad je aan deze even af te spelen. Het is een beetje een verwarrend filmpje... want wacht... wie ging er nou eigenlijk dood?

En als je halverwege denkt: mwah... niet mijn ding... niet afhaken hoor! Scroll dan even door naar het einde. Want het outro is echt episch!

En voor wie mee wil zingen, de tekst:

You say you want
Diamonds on a ring of gold
You say you want
Your story to remain untold

But all the promises we make
From the cradle to the grave
When all I want is you

You say you'll give me
A highway with no-one on it
Treasure, just to look upon it
All the riches in the night

You say you'll give me
Eyes in the moon of blindness
A river in a time of dryness
A harbour in the tempest

But all the promises we make
From the cradle to the grave
When all I need is you

You say you want
Your love to work out right
To last with me through the night

You say you want
Diamonds on a ring of gold
Your story to remain untold
Your love not to grow cold

All the promises we break
From the cradle to the grave
When all I want is you

You, all I want is
You, all I want is
You, all I want is
You



6 opmerkingen:

  1. Zo vaak gedraaid in de auto waar een cd van U2 in lag.
    In mijn scheidingstijd kon ik er altijd heerlijk mee huilen.
    Top nummer.
    Dank van
    U2 fan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie zwijmel. Het verhaal begrijp ik niet helemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi nummer en voor mij geheel onbekend moet ik eerlijk zeggen .Ik zet deze in favorieten om nog eens te kunnen beluisteren .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou dit is ook wel heel lang geleden dat ik dit nummer heb gehoord!
    Echt super, U2 is altijd goed hè.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En nog eentje die nog niet in de lijst stond... een pareltje dus, zoals ik dat ook bij Trees al benoemde ;-)

    Fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja, die kende ik ook nog niet, wel een heel sfeervol nummer. Ik vind de video niet heel geweldig, maar de muziek vergoed dat!

    BeantwoordenVerwijderen