vrijdag 19 oktober 2018

Zwijmelen op Zaterdag: See Emily Play


Voor deze Zwijmelzaterdag was het 'verzoek' gekomen om een nummer te kiezen uit de jaren '60.
Dat is wel ver van voor mijn tijd hoor!
Als kind van de jaren '70, waarbij mijn smaak voor muziek ontwikkeld is in de jaren '80-'90 was dit toch wel even diep graven.

Ik had natuurlijk iets kunnen kiezen van The Stones waar ik in de jaren '80 veel naar luisterde, of van The Doors.
In de jaren '80 is bij mij echter ook de liefde voor muziek van Pink Floyd ontstaan. Destijds een band die ook al heel wat jaartjes meedraaide. En omdat de muziek van Pink Floyd als een draad door mijn leven verweven is, (de laatste jaren kan ik ook samen met mijn zoon enorm van deze muziek genieten, hoe mooi is dat!!!) heb ik voor deze band gekozen.
Het viel niet mee om iets zwijmelwaardigs uit de jaren '60 te vinden van PF.
Het vroege werk is bijna allemaal vrij psychedelisch en niet heel erg toegankelijk.
Maar... ik kwam See Emily Play tegen.
Een song die je qua geluid misschien eerder zou toeschrijven aan The Beatles.
En een heel grappig filmpje met 4 lunatics on the grass. (<- grapje dat alleen de Pink Floyd-kenners zullen snappen :-) ).

7 opmerkingen:

  1. Knap gevonden hoor. Ik moest wel lachen om die clip.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent prima in het verzoek geslaagd hoor... en ja samen met je kind van iets enorm kunnen genieten is een onbetaalbaar cadeau.
    Ik vond ze vroeger idd niet om aan te horen... maar dit nr heeft inderdaad wel iets... en nee dat grapje snap ik dus niet *grijns*

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ja natuurlijk herken ik deze vanuit mijn tienertijd! Superleuk!
    Bedankt dat je mee hebt gedaan Natasja! :-)
    Fijn weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk maar voor mij onbekend nummer, thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pink Floyd ken ik niet echt. De muziek dan de naam zeker wel. Zal wel door de muziek komen. Deze is bestom aan te horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eerlijk gezegd ben ik geen echte fan, maar dit nummer is mooi. Leuk filmpje ook. En zoals Melody zegt, dit samen met je zoon delen is iets om te koesteren.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De eerste bezetting, met Syd Barret nog! David Gilmour kwam er pas later bij, en toen werd de algehele toon ook wat "zwaarder".
    Heerlijk nummer, zoals ze toen meer gemaakt hebben. Heel goede keus, ik geniet!

    BeantwoordenVerwijderen