vrijdag 14 juni 2019

Zwijmelen op Zaterdag: You Learn





Mijn laatste blog dateert van 25 mei. 
3 weken geleden alweer. 
Jemig... Wat was ik die dag zenuwachtig. 
Ik had die dag examen voor de module dames/heren voor mijn opleiding tot coupeuse.
En dit was het resultaat: Zelf ontworpen, op eigen maat getekend en natuurlijk zelf genaaid. 




Geslaagd!


Intussen zijn we alweer verder gegaan met de volgende modules. 
Dit jaar doe ik twee modules. Echt hè... ik ben niet te stoppen. 
Ik doe de module lingerie en de module coupeuse 1. 
Het jaar moet ik dus afronden met 2 examens en met het maken van 2 examenstukken: 
Een BH en een slip, of een bustier of bodystocking en een mantel. 
De mantel heb ik in mijn hoofd al klaar. Dat scheelt. Nu de rest nog. 

En wat is het heerlijk dat ik nu weer tijd over heb. Dat ik af en toe op de bank zit en gewoon kan blijven zitten zonder het gevoel te hebben dat ik iets moet doen. 
Of dat ik kan besluiten om lekker een rondje ga hardlopen. Of lekker een boek gaan lezen. Of misschien toch de naaimachine op tafel zet. 


Of dat ik besluit om de kampeerspullen achterin de auto te gooien om een weekend naar ons favoriete plekje aan de de Rijn te gaan. 
Ik heb me in geen tijden zo tevreden en rustig gevoeld als zondagmorgen, toen ik met mijn bakkie koffie aan het water zat en al mijn gedachten mee liet stromen met het water. Zo fijn... 



Weet je wanneer ik nog meer zo zenuwachtig was? 
Woensdagmiddag. 
De puberella zou de uitslag van haar examen krijgen. 
Tussen half 1 en 2 uur verwachtten we een belletje. 
Toen hoorden we dat er een grote landelijke storing was bij het SomToday programma waar de school de resultaten in verwerkt. Het zou mogelijk nog een dag kunnen duren. 
Zenuwslopend. Het hing erom, dacht ze zelf. 
Uiteindelijk was daar toch nog vrij snel om even na tweeën het verlossende telefoontje: 



Dus... we gaan opgelucht en ontspannen het weekend in!
En voor wat betreft de zwijmel:
Een liedje over leren. Van Alanis Morisette.





7 opmerkingen:

  1. Proficiat, heerlijke muziek van mevrouw Morisette.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dubbele felicitaties dus... prachtige jurk hoor, mooi jasje ook, al staat het niet iedere vrouw natuurlijk ;-)

    Je muziek is deze keer ook prima voor mijn smaak dan welteverstaan, kortom, een blogje hier waar ik blij van word.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap heb jij dat genaaid! Goede cijfers gekregen, gelukkig!
    Kan me voorstellen hoe relaxed jij je nu voelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een toepasselijk nummer sowieso!
    Geweldig dat je geslaagd bent voor deze module dit jaar. Mooi setje hoor! Nu op naar het nieuwe jaar, weer een aardige uitdaging.
    En je dochter, ook super fijn! Dus allebei gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben een beetje laat, maar ook even lekker gerelaxed... ;)
    Jij blijft leren hè? Mooi doorgaan zolang je het leuk vindt of je doel hebt bereikt! Respect!

    BeantwoordenVerwijderen