vrijdag 12 juli 2019

Zwijmelen op Zaterdag: Budapest



Het was weer een hele bevalling hoor om een vakantiebestemming uit te zoeken dit jaar. We waren erg laat met verzinnen en boeken. Ons hoofd stond er niet naar.
De pubers willen gelukkig nog mee.
We gaan sowieso naar ons huisje bij zee.
Maar omdat de pubers het daar wat stilletjes en saai vinden, wilden we ook iets doen wat zij leuk vinden. En natuurlijk moeten wij ons ook kunnen vinden in hun keuze...

Maar wat moeten we kiezen?
We hebben gekeken naar Schotland (daar wilden de pubers en ik heen, maar Mr.C. niet... we waren er immers al een paar keer geweest. Dat was voor mij geen reden om niet te gaan. Ik wilde al het moois graag aan de pubers laten zien).
Ierland dan? Nee... dat werd gek genoeg dan weer afgeschoten door de rest van het gezin.
Kroatië... ook mooi... maar wat nog beschikbaar was waren van die enorme appartementencomplexen waar je teveel mensen om je heen hebt.

Oostenrijk, de Alpen? Dat werd saai gevonden door de pubers. (Echt... waarom?). De Italiaanse bergen vonden ze dan wel weer een goed idee. (Snap jij ze nog?)
Een stedentrip vonden ze wel weer leuk. Maar de jongste wilde ook natuur.
Vorig jaar was Praag erg goed bevallen.
Berlijn trok ze niet (Why not? Staat hoog op mijn lijstje).
Valencia, Madrid, Barcelona, Parijs? Te druk, te warm. Dat geldt ook voor Rome, Florence, Venetië.
Maar ja, zei ik dan... in Praag was het vorig jaar ook tegen de 40 graden. Ook dat hebben we doorstaan.
Budapest dan? Daar kan het ook erg warm zijn.
Maar Budapest heeft veel zwembaden, badhuizen, een rivier met een eiland, heuvels met natuur om de stad. Voor mijn zoon, het langharig tuig, is er een rockmuseum. En een flipperkastmuseum.
Dus ik geloof dat we een plek hebben gevonden waar we allemaal wat leuks zullen vinden.
(Kreeg ook al adresjes door met leuke vega eettentjes).
We hebben een appartement midden in het centrum.
Ik geloof zomaar dat we allemaal een leuke tijd gaan hebben.

Mocht iemand nog Buda- of Pest-tips hebben... laat het maar weten.

Dus een liedje over Budapest in de Zwijmel deze week.

6 opmerkingen:

  1. Heeeeeeejj deze gozer zag ik van de week bij Graham... toeval bestaat niet he... En nu dus muziek hier beluisteren die ik wel graag luister ;-)

    Ik wens jullie een heerlijke reis toe!


    Dank je wel dat ook jij niet afhaakt en blijft bijdragen,

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou nou nou, daar vliegen heel wat bestemmingen voorbij, om daar nog iets aan toe te voegen zal niet meevallen, wens jullie prettige vakantie, komt zeker goed, en leuk George Ezra, heel toepasselijk en de man heeft heerlijke liedjes al achter zijn naam staan....
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je had een enorme keuze, maar Budapest moet erg mooi zijn, dus ben benieuwd naar je verhalen! Mooie muziek, leuk om weer te horen! Een prettig weekend en alvast een heel fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel plezier! En Berlijn is zooooooo mooi. Ook voor de pubers!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vergeet niet naar het standbeeld van de vrijheid op de citadella te gaan. Op z'n mooist als het begint te schemeren. Prachtig uitzicht over de verlichte stad.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Onbekend voor mij, maar zeer goed verteerbaar!
    Prettige vakantie voor jullie allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen