maandag 5 oktober 2009

de rijdende rechter

Vandaag hebben we dus de hoorzitting gehad, over Jips rugzakje.
 Qua sfeer deed het me nog het meeste aan de rijdende rechter denken :-d.
2 partijen, en ieder mocht zijn zegje doen en over de uitslag gaan ze zich beraden :s.
Ik heb wel het gevoel dat ik alles heb kunnen zeggen wat ik wilde zeggen. Ik heb daarbij heel veel aan de gesprekken gehad die ik op school nog heb gevoerd afgelopen week. Ik was ook blij dat M.ike erbij was.
Ik vond het wel jammer dat er niemand van school mee was.
De man van de indicatiecommissie, die dus de partij vertegenwoordigde die het afgewezen had, merkte als laatste op dat hij niet kon terugvinden op welke manier de school expertise of budget van het SBO in Bergen op Zoom verkregen had voor de hulp voor Jip.
Ik had daar geen antwoord op. Bij navraag op school bleek dat dit per regio anders geregeld is, en dat hier tussen SBO en de school van Jarno geen afspraken over zijn. Het was ook voor het eerst dat ik erover hoorde. Had ik iemand van school bij me gehad, dan hij hierop verweer kunnen geven. Nu lijkt het net alsof ze daar nog een stukje hebben laten liggen. Dit is (bedacht ik me achteraf) ook een vraag geweest die mij niet eerder gesteld was, en ik heb me daar dus ook niet op voor kunnen bereiden. Maar ja, achteraf, toen we naar huis reden, bedachten we pas dat we dat direct hadden moeten zeggen. (En achteraf kijk je een paard in zijn kont :-p )
Over 3 dagen vergadert het BAC (de bezaaradviescomissie, die ons dus uitgenodigd had voor de zitting) en geven ze weer een advies aan de indicatie commissie. Zij kunnen dat advies volgen of naast zich neerleggen. Wij krijgen dan weer antwoord op 16 oktober, en als ze dat niet redden op 11 november.
Nou, ik hoop dat jullie het nog kunnen volgens met alle partijen, tegenpartijen, commissies en afkortingen.
Ik ken inmiddels een dossier van 5 centimeter dik per pagina uit mijn hoofd....
Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten