dinsdag 17 juli 2012

hartappel


Dit blogje is voor mijn collega.
Omdat ze onze praktijk heeft verlaten.
In de korte tijd dat ik met haar werkte, ben ik haar enorm gaan waarderen.
Haar gulle lach, haar zelfspot, haar vrolijke karakter, haar lieve complimentjes.
De manier waarop ze alle patiënten voor zich won, met de legendarische openingszin: 'wilt u uw jas zelf even aan de kapstok hangen? Ik kan niet bij het haakje.' En vervolgens knipperde ze ondeugend met haar ogen.

Haar grappige verhalen, waar ik altijd ontzettend om moest lachen. Dan sloot ze altijd af met: dit mag niet op je blog hoor! (als ze bijvoorbeeld vertelde over een blunder die ze was begaan). Of: leuk verhaal hè? Dit mag op je blog hoor!

Staalblauwe ogen. Ogen die alleen maar mysterieuzer werden als ze onder een hoofddoek vandaan keken. Waar ze naar eigen zeggen niet mee flirtte. Ik zag iets anders :-).
No, way, tante Betje, dat jij met die mooie ogen kwaad over iemand af kan roepen, zoals je zelf denkt. Ik geloof er helemaal niks van. Jij verspreidt er alleen maar vreugde en liefde mee.

Dit blogje is voor jou. Een afscheidsblogje. Omdat je zo'n trouwe lezer was. 

En weet je wat zo grappig was vandaag? Ik stond de aardappelsalade voor te bereiden die we morgen met alle collega's gaan eten. Tussen de aardappels zat een hartvormig aardappeltje. Géén idee hoe hij zo geworden is. Maar mooi vond ik het wel :-)
Ik stop de hartvormige aardappel in het bakje salade zonder de spekjes. Dan is de kans dat jij hem opeet het grootst. Heb je nog niet eerder gehad hè, een hartvormige aardappel als afscheidskado?

Lieve G. De details van je komst en vertrek heb ik niet meegekregen. Tussen de regels door heb ik wel begrepen dat je moeilijke keuzes hebt moeten maken. Dit is en blijft een blog. Ik zou je vanalles willen zeggen. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik hoop dat je je mooie (aardappelvormige?) hartje kan volgen. Blijf trouw aan jezelf en blijf je lieve ik. En ja, ik ben het allemaal nog eens nagelopen.... ook voor mij geldt:

You were my first Turkish friend.

Lieve G.... het ga je goed!

4 opmerkingen: