dinsdag 9 juni 2015

Met dank aan de cap

Wat doe je als je terug komt van de manege en je dochter zegt dat ze haar cap heeft laten liggen?
Je zucht.Je zucht nog eens heel diep.Je besluit om terug te rijden en van de nood een deugd te maken.

Vanwege een kuitblessure had ik nog niet kunnen bewegen vandaag, dus ik besloot om op de fiets te gaan.

En ik genoot. Vooral van het licht dat zo mooi door de bomen scheen.




Ik maakte een extra lusje over mijn favoriete bomenlaantje bij Langoed Mattemburg.
Ik reed door de straat waar ik ga wonen als ik later groot ben. Mijn huis staat er al. Ik weet alleen nog niet welke het is.




Ik reed terug met de wind in mijn rug en een cap in mijn fietsmand.En ik eindigde anderhalf uur later weer thuis. Op de plek waar Brabant Zeeland kust.




Het was net vakantie...

5 opmerkingen:

  1. Wat beschrijf je dit prachtig. Pure poëzie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent goed in het plukken van de bloemen waar je bij kunt !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooohhh klinkt geweldig, ik ben wel benieuwd hoe die huizen eruit zien waar jij later wil gaan wonen als je groot bent. Daar heb je nou net geen foto van gemaa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die huizen... die zijn zo bijzonder niet. Oud (jaren 70 gok ik) en gedateerd.
      Het is het weggetje. Een plukje huizen in het buitengebied. Zonder kroegen, zonder kerk, zonder winkels. Maar wel veel bos eromheen en vogels, eekhoorntjes en rust!

      Verwijderen