vrijdag 8 september 2017

Zwijmelen op Zaterdag: Planet Caravan

Ik had verwacht dat er nog niet eerder een nummer van Black Sabbath in de zwijmel geplaatst zou zijn, maar in het zwijmeloverzicht van Marja zag ik dat Dwarsbongel me voor was geweest.

Van de week troffen zoonlief en ik elkaar bij het ontbijt in de keuken. Hij staat met muziek op en gaat ermee naar bed. Zijn JBL-speakertje is altijd binnen een cirkel van een paar meter bij hem vandaan.
Die ochtend klonk er uit zijn speaker een nummer dat me wel aanstond.
Beetje zwevend, beetje psychedelisch, met een mooie percussie eronder.
Ik kende het niet, maar mijn zoon wist me te vertellen dat het om een nummer van Black Sabbath ging. En dat het gaat over met je geliefde zweven door de ruimte. Nou... als dat niet zwijmelwaardig is?

Dit brengt me bij een leuk auti-prietje. Ik hoorde het nummer Paranoid op de radio. Ik vroeg aan zoon Jip van wie het ook alweer was, ik kon het even niet thuisbrengen.
Hij zei: Ik zal je helpen, het begint met de B.
Ik kon hem niet goed verstaan dus ik vroeg: Bernhard of Dirk.
Fout!, zei hij. Het wordt niet door Bernhard of Dirk gezongen... Het is Black Sabbath!
Hij was, zonder dat hij het zelf door had, erg grappig, vond ik :-).

Planet Caravan, van Black Sabbath dus.
En voor wie mee wil zingen... hier de tekst.

We sail through endless skies
Stars shine like eyes
The black night sighs
The moon in silver trees
Falls down in tears
Light of the night
The earth, a purple blaze
Of sapphire haze
In orbit always

While down below the trees
Bathed in cool breeze
Silver starlight 
Breaks down the night
And so we pass on by 
The crimson eye
Of great god mars
As we travel the universe









8 opmerkingen:

  1. Zwijmelwaardig is zo'n onderwerp natuurlijk zeker, wie zwijmelt nou niet bij die gedachte. Muziek is altijd zo veelzeggend hè?
    Grijnsss die Jip, humor heeft ie wel dus, des te mooier dat hij dat dan zelf weer niet doorheeft.

    Alhoewel ik dit nummer wel kon uitluisteren kan ik toch niet echt zeggen dat het me raakt maar heej, dat hoeft gelukkig ook niet.


    ♥-verwarmend weekend gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nooit geweten dat ze ook zo rustig konden spelen. 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heerlijk zwijmelliedje:-)

    Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk rustig. Ja, die opmerkingen van onze auti-zoon zijn ook altijd uniek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Paranoid is een opname uit 1970: ik vind het best bijzonder dat jouw zoon die song kent! Maar goed, Black Sabbath heeft ook pas in 2017 het laatste optreden gedaan. Planet Caravan is dan weer een heel andere song, waaruit blijkt dat Black Sabbath meer kon dan alleen maar Harde Herrie maken! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel uniek eigenlijk. Ik ken deze groep wel, maar niet zo'n rustig nummer. Verrassend!

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi... vond ze altijd nogal ruig.
    En wat een aparte muziek-smaak heeft die zoon van je!
    Gaat het nog steeds goed met gitaar spelen?
    Schaam... ben nog steeds niet begonnen met les nemen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen