zaterdag 29 december 2018

Zwijmelen op Zaterdag: Ave Maria



Ik zit wel in een lekkere muziekbubbel hoor deze week.
Sinds op 1e kerstdag de top 2000 begon op radio 2 staat de muziek bijna continu aan.
We kijken de top2000 a gogo. Er zijn mooie muzidocu's op ned. 3 (Och... die van George Michael...).
Ik val in slaap met mijn oortjes in en zodra ik wakker word gaat de muziek gewoon weer door. Morgenavond gaan we met het gezin meezingen met Queen. Een plaatselijke tributeband speelt op het poppodium in de stad. Zo'n zin in, zo met elkaar!

En gek genoeg plaats ik dan nu een zwijmel die níet in de Top 2000 staat.
Ik kreeg hem van de week door van mijn zwager en zus, als kerstgroet.
Het Ave Maria wordt hier gezongen door de Nederlandse Floor Jansen en de Finse zanger/bassist Marco Hietala. Ze spelen samen in de metalband Nightwish.
Ik vond het een bijzondere vertolking.

6 opmerkingen:

  1. Het is zeker een bijzondere vertolking! Vooral de stem van Floor, prachtig!
    Dank! En veel plezier met de Queentribute vanavond!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel apart. Mooie stemmen. Ga lekker genieten van Queen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, ik kan natuurlijk niet zeggen dat ik er niks aan vind, ik had 'm zelf ook al in mijn zwijmel van 16 juni...
    Geweldig goed he?
    Veel plezier, mooie dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ZO die is inderdaad wel ff anders maar neit slecht, zeker niet.

    Heerlijk blog te lezen... de vrolijkheid spat ervan af en dat is jou/jullie uiteraard an harte gegund.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is goed zeg. Leuk als zo'n klassieker op een wel heel bijzonder eigentijdse manier uitgevoerd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij het Ave Maria hou ik het zelden droog. Het lievelingslied van mijn moeder. Mijn oom zong het op de begrafenis van mijn allebei mijn ouders. Verder ben ik katholiek opgevoed dus ik kan het meezingen en tot in het diepst van mijn hart voelen. Ik heb het maar even niet aangeklikt deze vertolking want dan hou ik het niet droog.

    BeantwoordenVerwijderen