vrijdag 1 maart 2019

Zwijmelen op Zaterdag: Party Favor




Vorige week had de Puberella de dag van haar leven. 

Haar idool Billie Eilish trad op in Utrecht. En zij had kaarten voor dit concert! 
Maanden keek ze uit naar deze dag. 
Een aanvliegplan werd gesmeed met haar vriendin om de beste plek voor het podium te krijgen. 
Dus zorgden ze ervoor dat ze ruim op tijd, met een tas vol versnaperingen en vermaak, voor de ingang zaten van het theater zaten. Om 19.00 uur zou de zaal open gaan. Om 12 uur al sloten ze aan in de rij. Nummer 215 en 216 waren ze. De eersten waren die ochtend om half 5 gearriveerd. 


Gelukkig was het mooi weer die dag en hebben ze heerlijk in de zon kunnen wachten. Ze vermaakten zich prima, ze waren immers niet alleen. Ze ontmoetten allerlei meiden die ze via fanpages op Instagram al 'kenden'. Tivoli had het goed geregeld met dranghekken en nummering enzo. 



bron: DUIC.nl

Het meegbrachte spel kaarten haalde zelfs het jeugdjournaal :-).




Via Whatsapp hield ze ons op de hoogte.
Rond half 8 kwamen er berichten binnen dat ze het even niet zo leuk vond. Het was een enorme drangpartij voor het podium. Ze kreeg het benauwd en stond helemaal klem. Ze kon niet anders doen als zich mee laten voeren door de massa, en ze klonk echt een beetje in paniek. Achter haar vielen meisjes flauw. Ouderwetse Doe-Maar-Taferelen.
Maar mijn voorstel om haar plekje vooraan inruilen voor een rustiger plekje achterin werd afgeschoten.

Het volgende shot dat ik doorkreeg was van een zingende Billie op het podium en een selfie van de Puberella in tranen. Tranen van geluk.

Via Instagram had ze anderen meiden opgeroepen om Billie te verrassen. Ze zouden allemaal ballonnen meenemen en die bij het nummer Party Favor opblazen en loslaten in de zaal. Hier was massaal gehoor aan gegeven aan  en Billie reageerde verrast op dit 'cadeau' van haar fans. Zo leuk!



Het liedje Party Favor draag ik, hoewel het niet het gezelligste verjaardagsliedje is, vandaag ook op aan mijn moeder. 49 werd ze... ze zou 70 zijn geworden vandaag. Je zou zeggen dat ik na 20 jaar aan het idee gewend ben. Maar soms vind ik het ineens bizar dat ik nooit weet hoe ze als oma van 70 geweest zou zijn. Dussss... Maatje... Proost dan maar!!!


5 opmerkingen:

  1. Ik ken zulke ervaringen als puberella nu opdeed niet uit eigen bewegingen, alhoewel ik wel 2x ooit ook in zo'n rij lag vroeg in de ochtend ... maar ja toen ging het om het krijgen van kaarten, niet om vooraan te kunnen staan.

    Hoe dan ook, ze had de avond van haar leven en dat is toch een ervaring die zij nooit meer zal vergeten.

    Je muziek is zoals zo vaak niet mijn stijl maar gelukkig maakt dat helemaal niets uit... dit nr klinkt zo slecht nog niet vind ik...

    Ik wens je een fijn weekend en ja die 'missende' gedachten horen erbij maar je mag je ook troosten met de wetenschap dat jullie het goed hadden samen, die liefde blijft!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je dochter zo heeft genoten. Wat erg dat je moeder zo jong is overleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig nummer en wat een stem heeft dit meisje toch. En zo jong nog. Fijn dat je dochter genoten heeft! Goh, ook al zo vroeg overleden jouw moeder. Mijn vader was 48, heel plotseling was hij er niet meer. Het is nu bijna 45 jaar geleden en ik heb hetzelfde hoe zou hij eruit gezien hebben als 70-80-jarige en hoe trots zou hij geweest zijn op zijn klein- en achterkleinkinderen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi nummer en wat toepasselijk. Vreselijk dat je moeder zo jong was toen ze overleed. Voor jou blijft ze altijd zo. Het lijkt mij moeilijk om niet te weten hoe ze als oma was. Maar je hebt een mooi nummer uitgekozen op haar 70e geboortedag.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alleen al deze zin: "Books don't make sense if you read 'em backwards"!
    Mooi gezongen! Ik neem aan dat in het concert ook wat minder rustige nummers voorbij kwamen...? (Ik had even een associatie met Brigitte Kaandorp, die heb ik een paar weken geleden live gezien met haar ukelele!)
    Maar sommige boeken kun je alleen nog "backwards" lezen, als geliefden overleden zijn. Vergeten doe je ze niet, zolang je leeft. Mijn moeder overleed op haar 71e verjaardag. Dat is ook al lang geleden, maar soms gaan we op die datum "even bij haar op verjaardag" en nemen dan een thermoskan koffie mee. Voor anderen misschien bizar, wij doen het als eerbetoon aan haar...

    BeantwoordenVerwijderen