vrijdag 24 april 2020

Zwijmelen op Zaterdag: Where did you sleep last night




Ik denk dat heel Nederland hem wel heeft gehoord, de zucht. Die zucht van onze premier. 
Ga er maar aan staan, het nemen van de besluiten en het brengen van deze boodschap, afgelopen dinsdag. 


Een zucht geeft lucht. Ik heb wat afgezucht de afgelopen maanden. 

De zucht brengt me bij een nummer waar ook zo'n mooie zucht in zit.
Ik heb het nummer op mijn hardloopplaylist staan, dus ik heb deze zucht al vaak voorbij horen komen. Voor de zucht moet je wel even geduld hebben... hij komt pas na 4 minuut 40 voorbij.




Het nummer 'Where did you sleep last night' is gespeeld door Nirvana bij de MTV Unplugged Session in december 1993.
Het nummer is (zo las ik toen ik op dit nummer googelde) niet een nummer van Nirvana zelf.
Het is een oud volksliedje, samengesteld uit "In the Pines" en "The Longest Train".
Eén van de eerste bekende opgenomen versies is van Lead Belly.
Ik vind het leuk om deze versie ook even te laten horen:





Nog even terug naar Nirvana en The MTV Unplugged Sessions: ze zijn echt het bekijken waard. Ik kijk ze nog regelmatig terug. Vooral die van Nirvana dus, maar ook die van Pearl Jam en George Michael vind ik fantastisch. En nu ik de lijst nog eens bekijk zie ik dat ik er heel veel ook nog niet gezien heb! Ik heb weer wat te doen de komende tijd.
En let bij deze vooral ook nog even op de drummer. Prachtig hoe een piepjonge Dave Grohl heel geconcentreerd en zachtjes het drumstel beroert. Zo beheerst zien we hem niet vaak op het podium.

afbeelding van NPO3 FM


Er zal een hoop gezucht zijn de afgelopen tijd in de wereld. En er zullen nog vele zuchten komen. 
Ik hoop dat we met zijn allen ons aan de afgesproken maatregelen kunnen houden. 
Blijf thuis. Blijf veilig. Blijf gezond.


 Mee zwijmelen? Plaats hier je link:


You are invited to the Inlinkz link party!
Click here to enter

3 opmerkingen:

  1. Een zucht geeft lucht
    aan een hart vol smart

    In mijn eigen bed... where else ;-)

    Blijf gezond, fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zucht van Mark Rutte viel mij ook op. Best moeilijk om zoiets te brengen. Maar we houden vol.
    Gisteren voor het eerst weer naar een winkel. Maar leuk is anders.

    Je hebt mooie muziek uitgezocht.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad een pracht album van Nirvana, vind de unplugged wel het beste wat ze gemaakt hebben, en heel vaak als je inderdaad even googled kom je er achter dat het eigenlijk al om een oud nummer gaat, in een modern jasje, Phil Collins heeft solo erg veel gecoverd uit de jaren 60...

    BeantwoordenVerwijderen