vrijdag 2 april 2021

Zwijmelen op Zaterdag: Als ik je weer zie


Klik hier als het liedje niet laadt op je smartphone

Zo... even een update. 
Met een ode aan mijn vrienden in deze zwijmel. 
Want wat ben ik dankbaar dat ze er voor me zijn. 
Elk op hun eigen manier! 

18 maart kreeg ik de sleutel van mijn nieuwe huis. 
Ik begon heel moedig met het afsteken van het behang. En dan val je dus al van het één in het ander. 
De muren kwamen heel slecht onder het behang vandaan. 
Ik had op voorhand al een potje muurvuller gekocht, maar al gauw werd duidelijk dat ik het daar niet mee ging redden. 
Maar hoe zeer bof je als je een buurman  blijkt te hebben die aanbiedt om de boel te komen stuken, die beschikbaar is, en die het ook nog eens echt heel snel en netjes kan! 
Sommige mensen hebben ook altijd mazzel in hun leven ;-). 

Maar goed. De buurman houdt niet van half werk. Want als er gestuukt wordt moet er ook achter de radiatoren gestuukt worden. Dan moeten de radiatoren van de muur af en losgekoppeld worden. Dan moet de stekker van de ketel eruit. Dan blijkt dat er echt wel schimmel en doorslaand vocht is ten gevolge van een lekkage op het balkon. 
En terwijl ik beneden een plan zat te maken over hoe dit op te lossen, had de buurman de lekkage  boven al gefixt met de zak cement die ik die ochtend van hem bij de gamma vandaan mee moest nemen. 
Hij is goud die man. 

Net zo goud als mijn broer, mijn zus, mijn zwager en mijn vrienden die echt gewoon dagen keihard gebuffeld hebben, me moed ingesproken hebben, zich bemoeid hebben met de volgorde van aanpak en af en toe ook doorgepakt hebben op punten waar ik over twijfelde. 

Over het bouwmarkt gedoe met tijdsloten en afspraken enzo kan ik een blog vullen. 
Waarover later dus meer. 

Ik zit erbij als een student. Ben qua comfort gewoon weer 30 jaar terug in de tijd. Toen zat ik er zelfs beter bij, want toen had ik gewoon een douche en warm water :-). 
Maar... ik voel me de koning te rijk! 
Ik ben gewoon eigenaar van een heel fijn huis! Wederom met hele fijne buren!





Dankzij de helpende handjes staan de muren te drogen. Is alles boven geschuurd en gegrond. Staan de radiatoren in de lak (die waren toch van de muur, dus gelijk maar beetpakken) en kan ik morgen al beginnen met aflakken! Alle lelijke schrootjes zijn verwijderd. De Apentreiter is gerooid. 
We gaan met ons allen als een speer. 
Dus samengevat: een hele dikke emergo!!! 








En @Kleine Tas: Zelfs als ik je niet zie, voelt het nog altijd met zijn twee! 
Maar deze weken was ik blij dat ik je zag! 


Mee zwijmelen? Plaats hier je link: 


You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

6 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn als je zulke fijne mensen om je heen hebt. Ik ken je niet persoonlijk Natasja, maar wat je geeft zal je ook weer oogsten en ontvangen. En dat gebeurt nu... En daarom ook een heel toepasselijke Zwijmel waarbij je niets hoeft uit te leggen. Ik wens je een fijn Pasen toe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk om te lezen dat het goed gaat met alles. Die buurman is goud waard. Een klein bofkontje ben je toch wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou zeg je bent maar een bofferd met zo'n nieuwe buurman en natuurlijk met andere hulpvaardige lieverds. Je bent nog een beetje aan het kamperen, maar zo erg is dat niet. Het komt goed! Fijn dat die boom al weg is ook! Veel succes en fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn zo'n handige Harrie in de buurt. Ik hoop dat je het er heel erg fijn gaat hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een pech qua temperatuur.

    Je slaat je er formidabel doorheen met hulp waar nodig gelukkig. Ik dacht ook aan je met dat rotweer maar daar heb je niks aan.

    BeantwoordenVerwijderen