vrijdag 10 september 2021

Zwijmelen op Zaterdag: Alone


Klik hier als het nummer niet laadt op je telefoon.



Haha, ik zat mijn blog van vorige week even terug te lezen... over het vroege opstaan. 
Kwart over 5 als ik op de fiets naar mijn werk moet. 
Hoe anders ging het vanmorgen: ik had per ongeluk de wekker een uur te laat gezet. 
Ik werd wakker op het tijdstip dat ik eigenlijk in de auto moest stappen. 
Maar... zonder koffie, zonder docuchen, zonder geföhnde haren was ik toch op tijd op mijn werk. 
En niemand heeft gezegd dat ik muffig rook of dat mijn haar raar zat :-). 
Ik denk dat ik hiervan maar mijn vaste routine ga maken: ik heb gewoon een uur extra slaap gehad vannacht!
Maar... het is eigenlijk wel gewoon naar beginnen, en dat nare gevoel van die rotte start blijft je een groot deel van de dag achtervolgen. 

Maar nog even over dat fietsen naar het werk... 
Het is zo zalig hè? Ik "verdwaal" regelmatig op de terugweg. Er zijn zoveel zijpaadjes, dijkweggetjes enzo waar je af kan slaan en die je steeds weer langs andere plekken leiden. Vorige week belandde ik langs de Oosterschelde en daar zag ik ineens bruinvissen zwemmen, zo leuk... met hun rugvinnen boven het water en dat specifieke geluid van ademteugen wat walvissen en dolfijnen maken... 
Ik wist dat ze in de Oosterschelde zwommen, maar ik had ze nog nooit gezien. 
En 's morgens die opkomende zon op die laaghangende mist... zo mooi... 






Ik heb geen bruggetje naar de muziek. 
Maar dit nummer! Dit is wat je krijgt als twee van je favoriete artiesten/bands samen gaan spelen. 
Rag'n'Bone Man en Nothing but Thieves. 
Ik zag ze allebei live. Bij Rag'n'Bone Man stapten we vrij blanco de tent binnen. Mijn zoon had er niet zoveel zin in, zijn stijl niet, en ik kende wel wat liedjes van hem die ik mooi vond.. maar verder... 
Het werd echter één van de beste optredens die ik ooit gezien had. Wat kwam hij binnen!!! 

Nothing but Thieves is een band die ik al een paar jaar 'volg' en ik ben echt steeds weer onder de indruk van de stem van de zanger. Hij staat bekend om zijn hoge, zuivere bereik. Maar in dit nummer laat hij horen dat zijn stem in de lagere regionen ook prachtig is! Het live-optreden wat we zagen van Nothing but Thieves  kwam echter een stuk minder hard binnen dan die van Rag'n'Bone man, ondanks dat ze toch voor elkaar niet onder doen. 

Nou... fijn weekend allemaal. Mij wacht een wandeling met een lieve vriendin, een zolder die gevloerd moet worden (ik mag mijn nieuwe boormachine inwijden!) en een borrel met mijn hardloopmaatjes.
TIG heet ons clubje, als sinds de jaren '60 denk ik. Tot Ieders Genoegen :-). 
 Zin in alles! 

Mee zwijmelen? 
Plaats hier je link. 




You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

4 opmerkingen:

  1. Een fijne zaterdag. Klinkt goed allemaal. Ga vanavond de muziek even luisteren. Moet straks aan de wandel. 30 km. Ongetrajnd eigenlijk maar het gaat me vast wel lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken het... als je wat aan de late kant bent met opstaan, achtervolgd het je de hele dag. ik ben wel jaloers op je dat je bruinvissen hebt zien zwemmen. Toch fijn als je dicht bij de Oosterschelde of bij de zee woont.
    De zanger of stijl zegt mij niet zoveel, omdat ik er ook niet bekend mee ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zijn stem is inderdaad erg goed. Ben helemaal niet bekend met deze groep en zanger maar ik snap prima dat je hier van onder de indruk bent.
    Dat verdwalen als je terug komt van je werk lijkt me heerlijk. Niet gelijk naar huis toe hoeven omdat er weer andere verplichtingen wachten.
    Soms is dat ook een gemis, ik weet het maar een beetje je eigen gang kunnen gaan is best fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beide artiesten/band spreken mij enorm aan, weer even nieuw voor mij dit prachtige nummer, altijd weer een verrassing wat een ander plaatst..
    Zelf plan ik over het algemeen niets, puur de belangrijke afspraken, plannen wordt bij mij vaak iets anders doen dan gepland, dat op het verkeerde moment opstaan is herkenbaar dat dan de hele dag dit je achtervolgt, maar aan het eind van de dag denk ik toch zo van dat heb ik toch weer volbracht vandaag...

    BeantwoordenVerwijderen