vrijdag 21 januari 2022

Zwijmelen op Zaterdag: bat out of hell

 


Klik hier als het liedje niet laadt op je telefoon. 

Meatloaf is dood. 
Ik ben in shock...

Als later, als ik dood ben,  de balans van mijn leven wordt opgemaakt en ze turven welk album ik het meest gedraaid heb, dan staat 'bat out of hell' misschien wel op 1, maar zéker in de top 3.

Als puber had ik dit album op een lichtgrijs cassettebandje in mijn walkman zitten en ik draaide het heel vaak onderweg naar school. Mijn klasgenoten vonden het maar rare muziek. Ik denk dat ze er nu anders over zullen denken. Ik denk dat ze er nog niet rijp voor waren :-).

Ik heb overigens geen idee hoe ik aan het cassettebandje kwam. Ik denk dat ik het via mijn zus van mijn zwager heb ingepikt. Ik weet wel dat, toen ik eindelijk had gespaard voor een eigen stereotoren, dat dit één van de eerste cd's was die ik kocht.

En als er geturfd wordt welk album ik het vaakst keihard in de auto meegebruld heb samen met mijn zoon: dan staat deze echt op 1.

Ik ben Meatloaf dankbaar. Dat zijn muziek mijn leven heel vaak net wet fijner heeft gemaakt. Van zingen word ik vrolijk. En op feestjes zit de sfeer er altijd lekker in als 'Paradise by the dashboardlight' word gedraaid. Afgezaagd, maar toch ook altijd weer leuk. O... ik snak intussen weer naar een feestje waar op de halve kliek vraagt: "Do you love me forever???" En de ander helft brult: "Let me sleep on it, baby, baby let me sleep on it". 

Het raakt me altijd als artiesten van wie de muziek al heel lang bij me is, overlijden.
Memento Marvin Lee Aday






Wil je ook een liedje plaatsen? Plaats dan hier je link. 





You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

1 opmerking:

  1. Prachtig altijd dat theatrale. Met Meatloaf gebeurde er tenminste iets op het podium. Altijd spektakel!!

    BeantwoordenVerwijderen